Kargul Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Witam wszystkich! Otóż ponownie mam problem, jednak tym razem z wievs. Otóż mam mapę 1000x1000 (w wievs widać 640x480) i na pozycji 100x100 mam obiekt "kula". Kula ma sprite o wymiarach 64x64. I teraz pojawia się moje pytanko. Kiedy bohater porusza się w prawo, ekran się przesuwa a kula... no właśnie. Nie przesuwa się. Czy jest jakiś kod który ją "przyczepia" do roomu? Proszę pilnie o pomoc :crying: Pozdrawiam :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 GML x = view_xview+100; y = view_yview+100; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 GMLx = view_xview+100; y = view_yview+100; Dzięki. Mam pytanie odnośnie twojego kodu. Jest tam 100 ponieważ kula znajduję się na pozycji 100x100 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Są dwa rozwiązania. 1. Dać obiektowi ,,kula'' event Step i wpisać: speed = |bohater|.speed 2. Dać bohaterowi w evencie "Step" linijki: kula.x = |bohater|.x-220 kula.y = |bohater|.y-140 EDIT: spóźniłem się :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 w step? a nie end step? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 A jest różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 GML x = view_xview+xstart //startx to startowa pozycja x w roomie y = view_yview+starty//ystart to to samo co startx tylko że określające y //nie będziesz musiał kombinować z liczbami</span></span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 GMLx = view_xview+xstart //startx to startowa pozycja x w roomie y = view_yview+starty//ystart to to samo co startx tylko że określające y //nie będziesz musiał kombinować z liczbami Teraz rozumiem :P Dzięki ponownie :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Pomyłka, nie starty tylko ystart. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Aha mam pytanie. Da się tak samo tylko że ze zmiennymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 możesz stworzyć własną funkcje np. move_view: x = view_xview+argument0 y = view_yview+argument1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się