Skocz do zawartości

platforma


trolu122

Rekomendowane odpowiedzi

mam dwa rodzaje podłoża -> obj_block, obj_platform

obj_block ma solid i nasz bohater w stepie ma takowy kod

GML
if (place_meeting(x,y+1,obj_block)=false)

{gravity=grawitacja}

 

if (place_meeting(x,y+1,obj_block)=true)

{gravity=0}

 

problem dotyczy klocka obj_platform, chce aby bohater z nim nie kolidował ale kiedy spada na jego powierzchnie to klocek dziala jak platforma

GML
if collision_rectangle(x,y+sprite_height/2+1,x+sprite_width,y+sprite_height/2+1,obj_platform,1,1) and !vspeed < 0

{

gravity = 0

vspeed = 0

}

próbowałem cos takiego ale nie dziala :/ jak to poprawic? ewentualnie zrobic inaczej?

ważne tylko żeby: obj_platform nie byl solid, bohater utrzymywał sie na jego górnej powierzchni i mógł na niego wskoczyc od spodu, orgin bohatera ustawiony w centrum sprita

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...