Markar Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Chodzi mi oto że mam stringa: higieny, i chcę żeby liczby były pokazywane na pasku(zamiast pokazywania liczb), takim jak w wielu grach życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Może wytlumacze to nieco nie-na-poziom poczatkujacego no ale - raz kobzie smierc: Mamy sobie funkcje: draw_rectangle(x1,y1,x2,y2,false); Dziala ona tak: x1,y1 w funkcji to gorny lewy rog, a x2,y2 to prawy dolny w prostokacie ktory chcesz rysowac. Założmy ze maksymalna wartość twojej zmiennej higiena to 100, wiec zrob: draw_rectangle(x1,y1,x1+higiena,y2,false); Kiedy za x1,y1,y2 podstawisz sobie jakies wartosci zaczniemy rysowac w miejscu x1, a skonczy sie dokladnie tam gdzie 'siega' higiena (miejsce rozpoczecia rysowania - x1 + wartosc higieny), czyli pasek bedzie mial maksymalnie 100 pikseli - jesli chcesz dluzszy mnozysz sobie higiene w tej funkcji przez iles tam np. draw_rectangle(x1,y1,x1+higiena*2,y2,false); Wtedy pasek bedzie 'siegal' 200 px. Mam nadzieje ze zrozumiales, bo kiepsko tlumacze :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Wow lepiej bym tego nie wyjaśnił. Moja metoda opiera się na wypełniającym się spricie i image_single = (100* life) / life_max, ale teraz może przy niektórych paskach zacznę korzystać z prostokątów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Boom, nie rozumiem, Sasus, nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Dziala. Pokaz jak zrobiles, bo tak to nie wiem gdzie zrobiles blad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 W draw obiektu: "potrzeba: higiena" wpisałem to : Gml draw_rectangle(x1,y1,x1+higiena,y2,false); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Za te x i y musisz powstawiac wartosci w ktorym miejscu to ma rysowac - popatrz na rysunek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Najlepiej to napisz mi skrypt: x1 miało być na pikselu "0" x2 miało być na pikselu "100" y1 miało być na pikselu "15" y2 miało być na pikselu "30" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Eee draw_rectangle(0,15,100,30) :P? Tylko jak chcesz na dlugosc higieny, zamiast tego 100 (x2) musisz wstawic 0+higiena (x1+higiena) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 1.dajesz osobny obiekt o_clean 2 nadajesz mu sprite podobny do tego 3.w step dajesz mu kod image_single = (global.clean * 100) / global.max_clean 4 cieszysz się że masz własny pasek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Saus, działa, ale chcę żeby pośrodku tego paska był inny pasek, zielony i żeby to on wskazywał ile jest "higiena". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Teraz cie nie rozumiem, pokazalem ci jak zrobic zeby pasek pokazywal jej wartosc (jesli o to chodzi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Trudno, zostawię napisy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Markar, co za problem wziąć ten zmiennej długości prostokącik i drugą linijką kodu domalować pod nim kolejny? EDIT: Pod nim w sensie żeby się pokrywały, a nie pod nim w sensie większa wartość y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się