Skocz do zawartości

zmienna globalna


marker

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie znow ;) Mam problemik ze zmienna globalna. Otozna poczatek mamy pokoj wybor. W create obj. global jest:

 

GML
if(room = wybor)

{

global.postac = ' '

global.imie = ' '

}

 

 

W stepie obj. na ktory klikamy w pokoju wybor jest:

 

 

 

if(mouse_x>=x && mouse_y>=y && mouse_x<x+sprite_width && mouse_y<y+sprite_height) && (mouse_check_button_pressed(mb_left)){
    room = dalej
    global.postac = 'man'
    global.imie = 'maciek'
}

 

 

 

W drawie tego obj global, o ktorym pisalem u gory jest:

 

if(room = dalej)
{
draw_text(100,100,global.imie)
}

 

 

 

I jest problem taki, ze wyskakuje blad na poczatek roomu dalej, ze global.imie nie rozpoznaje :/

Prosze o pomoc :)

 

E: obj global jest umieszczony jak trzeba - w obydwoch pokojach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli dobrze zrozumialem:

 

GML

 

global.postac = 'man'

 

global.imie = 'maciek'

 

 

  room_goto(dalej)

}

 

 

Jednak i to nie dziala... :/ to nie ma byc cos z get_string, czy cos ze stringiem? ;]

 

EDIT: odswiezam i czekam na Wasza odpowiedz :) Bo nie moge ruszyc dalej z gra bez tego :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...