marker Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Witajcie znow ;) Mam problemik ze zmienna globalna. Otozna poczatek mamy pokoj wybor. W create obj. global jest: GML if(room = wybor) { global.postac = ' ' global.imie = ' ' } W stepie obj. na ktory klikamy w pokoju wybor jest: if(mouse_x>=x && mouse_y>=y && mouse_x<x+sprite_width && mouse_y<y+sprite_height) && (mouse_check_button_pressed(mb_left)){ room = dalej global.postac = 'man' global.imie = 'maciek' } W drawie tego obj global, o ktorym pisalem u gory jest: if(room = dalej) { draw_text(100,100,global.imie) } I jest problem taki, ze wyskakuje blad na poczatek roomu dalej, ze global.imie nie rozpoznaje :/ Prosze o pomoc :) E: obj global jest umieszczony jak trzeba - w obydwoch pokojach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 A weź daj to na odwrót: room = dalej global.postac = 'man' global.imie = 'maciek' Żeby zmiana rooma była na końcu i poprzez room_goto(dalej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 jesli dobrze zrozumialem: GML { global.postac = 'man' global.imie = 'maciek' room_goto(dalej) } Jednak i to nie dziala... :/ to nie ma byc cos z get_string, czy cos ze stringiem? ;] EDIT: odswiezam i czekam na Wasza odpowiedz :) Bo nie moge ruszyc dalej z gra bez tego :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się