MeloPL Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Witam, mam pewien problem. Staram się stworzyć taki blok, który zapada się po odskoczeniu od niego bohatera. Ma to wyglądać w ten sposób: 1. Bohater wskakuje na blok, który przez to zmienia animację (która zatacza pętlę - ciągle powtarza). 2. Bohater zeskakuje z bloku, który znowu zmienia animację na wyglądającą tak, jakby blok się zapadał (tym razem nie ma pętli), po czym znika. Staram się to zrobić już od 30 minut, ale ciągle jest coś nie tak. :boxed: @edit. Korzystam z Game Maker 7 pro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 collision with player : sprite_index = pierwsza animacja step: if ! place_meeting(x,y,player) { sprite_index = druga animacja } animation end: if sprite_index = druga anim { instance_destroy } Sorry ,pisałem na szybko i mogą być błędy.:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Co to jest "animation end"? Nie ma takiego eventu, a gdy przepisuję to do tego skryptu w całości, pojawia się błąd. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabarz Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Co to jest "animation end"? Nie ma takiego eventu, a gdy przepisuję to do tego skryptu w całości, pojawia się błąd. :P Other - Animation end Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Hm, nie mam takiego czegoś. Zapomniałem napisać, że korzystam z Game Makera 7 pro ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Edytor obiektów >> Add Event >> Other >> Animation End Chcesz filmik ;x ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 jest...też mam gm7 PRO i mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 collision with player : sprite_index = pierwsza animacja step: if ! place_meeting(x,y,player) { sprite_index = druga animacja } animation end: if sprite_index = druga anim { instance_destroy } Ten kod nie ma prawa zadziałać. Od razu klocek się zapadnie GML (Create) col = false; // Kolizja z graczem nie ma miejsca</span> GML (Kolizja) if( other.y > y ) // Warunek, żeby klocek nie zapadał się, gdy uderzymy go od spodu { col = true; // Mamy kolizję sprite_index = trzesie_sie; // Zmieniamy animację } GML (Step) if( col ) && !( place_meeting( x, y - 1, obj_gracz ) ) // Jeżeli mieliśmy kolizję z graczem od góry i już tej kolizji nie ma zmieniamy sprite_index sprite_index = zapada_sie; GML (AnimationEnd) if( sprite_index == zapada_sie ) instance_destroy(); // Jeżeli kończy się animacja zapadania kasujemy instancję</span> Mam nadzieję, że napisałem to dość zrozumiale. btw. Admini naprawcie BBCode gml, bo przy edycji, gdy na końcu kodu znajduje się komentarz tworzy się znacznik </span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Ach, przepraszam za moją nieuwagę pod względem tego "other". Mam Game Makera od bardzo niedawna i narazie jestem jeszcze zielony. Przynajmniej mam nauczkę. :) Dzięki wszystkim za pomoc, już działa, yay! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się