MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Mam problemy z grą platformową: 1.Skok Przy skakaniu (jest inna animacja)w góre (bez naciskania lewo/prawo) jest dobrze, ale z poruszniem "grzęźnie" 2.Chód Jak nacisnę lewo/prawo to jest "skok" o parę pikseli, i stoi. Trzeba znów naciskać co jest stratą czasu. Ogólnie chodzi o to że jak się przytrzyma prawo to też idzie. 3.Animacja Animacja stania=No bad(Może być lepiej) Animacja skakania=OK(W pożądku) Animacja biegu=(Very,Very,Very,very...BAD Naciskam przycisk prawo/lewo i do pasa jest w bloczku! https://gmclan.org/up5233.html Można ściągnąć przykład UWAGA:Dotyczy tylko 1 i 2 B.S Znaczy Brak Danych Edit 4. Pasek życia Czy ktoś mógłby dać kod na pasek życia z opisem (Gdzie trzeba to wpisać) A co do x1 x2 y1 y2 to nie umiem ich określać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 2. Zamiast eventu Key Press daj zwykły Keyboard. Reszty "pytań" nie rozumiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 2. Zamiast eventu Key Press daj zwykły Keyboard. Reszty "pytań" nie rozumiem... 1.Ściągnij z linku, skocz i w czasie skoku naciśnij prawo lub lewo. Wtedy "Ugrząźnie". A co do twojej rady działa! :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Chyba ugrzęźnie. A nawet jeśli, to ja czegoś takiego nie zaobserwowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Chyba ugrzęźnie. A nawet jeśli, to ja czegoś takiego nie zaobserwowałem. A sciągnąłeś przykład problemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Teraz jest nowsza wersja Tą ściągnij. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Sorry za dubla, ale mi się niechcący wzieło Korzystając z okazji opisze dokładnie mój problem: 1.Już jest dobrze 2.Już jest dobrze 3.https://gmclan.org/up5233.html Patrz "Błoto" To się dzieje z animacją biegu... 4.Pasek życia (Zarówno mój [widoczny] jak i przeciwnika [niewidoczny]) Czyli funkcjonalny pasek życia zielono-czerwony z czarną obwódką i ikoną bohatera(jak tą ikone dodać) 5.(NEW)Atak Zwykłe uderzenie odbierające 3-5 hp. Może i dam więcej o.O Po prostu uczę się. Podobno kto pyta nie błądzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 1.Musisz dać maskę objektu. 2.Nie Keyboard Press,tylko Keyboard. 3.Musisz ustawić takiego samego origina jak inne sprity. 4.Mój healthbar jest ładniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 1.Musisz dać maskę objektu. 2.Nie Keyboard Press,tylko Keyboard. 3.Musisz ustawić takiego samego origina jak inne sprity. 4.Mój healthbar jest ładniejszy Jaśniej? Oprócz 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 W obiekcie po lewej tam gdzie ustawiasz sprite, visible, depth itd. masz też Mask. To jest maska obiektu, która odpowiada za kolizje. W Twoim przypadku ta maska jest taka jak podstawowy sprite, czyli Naruto_Stand. Najlepiej zrób prostokątną maskę temu obiektowi. 5. GML obrazenia = random( 3 ) + 2; // Liczba losowa od 2 do 5 naruto.hp -= obrazenia; // Odejmujemy bohaterowi ilestam zycia</span> Coś na tej podstawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 W obiekcie po lewej tam gdzie ustawiasz sprite, visible, depth itd. masz też Mask. To jest maska obiektu, która odpowiada za kolizje. W Twoim przypadku ta maska jest taka jak podstawowy sprite, czyli Naruto_Stand. Najlepiej zrób prostokątną maskę temu obiektowi. 5. GMLobrazenia = random( 3 ) + 2; // Liczba losowa od 2 do 5 naruto.hp -= obrazenia; // Odejmujemy bohaterowi ilestam zycia Coś na tej podstawie. Maskę dałem Naruto_Stand i (chodź biega w powietrzu) działa (i załapałem o co chodzi z tą maską) Jak daje kwadrat to leci jak duch. A jeśli chodzi o 5 to jeszcze nie zrobiłem 4 A 5 to nie ostatnie pytanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Maskę dałem Naruto_Stand i (chodź biega w powietrzu) działa (i załapałem o co chodzi z tą maską) Jak daje kwadrat to leci jak duch. A jeśli chodzi o 5 to jeszcze nie zrobiłem 4 A 5 to nie ostatnie pytanie... GML draw_sprite(ikona_nohatera,-1,view_xview+16,view_yview)//ikona draw_set_alpha(0.5)//przezroczystosc draw_healthbar(view_xview+48,view_yview+16,view_xview+148,view_yview+48,100,c_red,c_blue,c_red,0,false,true)//pasek zycia</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 GMLdraw_sprite(ikona_nohatera,-1,view_xview+16,view_yview)//ikona draw_set_alpha(0.5)//przezroczystosc draw_healthbar(view_xview+48,view_yview+16,view_xview+148,view_yview+48,100,c_re d,c_blue,c_red,0,false,true)//pasek zycia Wszystko w draw, tak? Teraz próbuje dość od perfekcji ze staniem, skakaniem i chodzieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Nareszcie! Udało mi się zrobić postać która chodzi i skacze na kodzie. Pierwszy raz. Link w pierwszym poście, B.D zaktualizowane. Tylko szkoda że biega w powietrzu... I jej nie widać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Zrobiłem ale: 1.Znikł mi bohater, a kiedy próbowałem ten kod z FAQ to: THIS IS ONLY AVALIBE IN PRO EDITION! Ech....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Jaki kod z FAQ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Jaki kod z FAQ? draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Co do ikony bohatera: https://gmclan.org/up5233_5_Ikona_Bohatera.html Da się to przesunąć? P.S Nowa wersja B.D! Używaj przycisku Edytuj! Warn. Maximal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 draw_sprite( ikona, 0, 20, 20 ) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 draw_sprite(ikona,-1,view_xview+48,view_yview+48) Btw.mozesz odznaczyć Transparent w spricie bloku. EDIT: P.S Nowa wersja B.D!Nie dawaj nowych wersji do uploadera,jak skończysz grę daj do otowe gry i programy ,a exe zrób w File>Create Executable Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 draw_sprite(ikona,-1,view_xview+48,view_yview+48) Btw.mozesz odznaczyć Transparent w spricie bloku. EDIT:Nie dawaj nowych wersji do uploadera,jak skończysz grę daj do otowe gry i programy ,a exe zrób w File>Create Executable OK! Odzanczenie "Transparent" nic nie daje... A przawidłowe miejsce ikony to x=28 i y=30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Odzanczenie "Transparent" nic nie daje... W spricie bloku żebyś nie musiał dawać tej kropki w lewym dolnym rogu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Już kumam. Teraz mam pytanie: Jak odejmować hp w healtbaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 W miejscu tego argumentu 100 w funkcji draw_healthbar dajesz sobie jakąś zmienną. 100 to zawsze max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 draw_healthbar(view_xview+48,view_yview+16,view_xview+148,view_yview+48,hp,c_red ,c_blue,c_red,0,false,true)//pasek zycia Pomyliło mi się,bo zawsze używam mojego healthbara :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 W miejscu tego argumentu 100 w funkcji draw_healthbar dajesz sobie jakąś zmienną. 100 to zawsze max. GML 100 -= minus A w create: GML minus = 5 O to ci chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Nie. W create GML hp=100 Podczas zadawania obrażen GML hp-=wartosc obrazen Draw GML draw_healthbar(view_xview+48,view_yview+16,view_xview+148,view_yview+48,hp,c_red,c_blue,c_red,0,false,true); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się