zbysheck Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Zacząłem się bawić w Allegro i jak na razie wydaje mi się banalne i sądzę że bez problemu starczą mi możliwości tej biblioteki do moich malutkich gierek w które zamierzam się pobawić w wakacje. Myślałem tylko czy nie lepiej od razu zaczynać OpenGL, bo wiadomo większe możliwości, lepsze wsparcie itd. a w przyszłości [na razie stosunkowo odległej] i tak się tego zamierzam uczyć. Więc mam dylemat: nie wiem czy może Allegro uczy jakichś złych nawyków czy czegoś w tym stylu, co może kiedyś przeszkodzić w szybkim przyswojeniu OpenGL. Co sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Nie wydaje mi się by OpenGL było jakieś bardzo trudne do zrozumienia. Myślę, że spokojnie możesz zacząć od razu od niego :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 To zależy na jakim poziomie jest twój C++ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Zasada jest prosta pisanie w allegro==małe możliwości lecz prostota. W OpenGL jest zupełnie odwrotnie zanim zaczniesz pisać coś "normalnego" minie rok może kilka lat. Jeżeli nie boisz się setek godzin męczenia się nad kodem bez widocznych rezultatów to możesz zacząć od trudniejszej biblioteki(zakładając perfekcyjną znajomość c++). Jeśli jednak zamierzasz coś napisać w ciągu kilku miesięcy lepiej allegro a raczej sdl bo prawda jest taka, że nawet prosta gierka jest wyczynem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 W OpenGL jest zupełnie odwrotnie zanim zaczniesz pisać coś "normalnego" minie rok może kilka lat. Przepraszam bardzo, ale ja po ok miesiącu zabawy z OpenGL'em zrobiłem 2 gry (które na tym forum prezentowałem). Mam jeszcze jedną większą produkcję, oraz jeszcze jedną mniejszą, którą może niedługo również zaprezentuje. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 31 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Zasada jest prosta pisanie w allegro==małe możliwości lecz prostota. W OpenGL jest zupełnie odwrotnie zanim zaczniesz pisać coś "normalnego" minie rok może kilka lat. Jeżeli nie boisz się setek godzin męczenia się nad kodem bez widocznych rezultatów to możesz zacząć od trudniejszej biblioteki(zakładając perfekcyjną znajomość c++). Jeśli jednak zamierzasz coś napisać w ciągu kilku miesięcy lepiej allegro a raczej sdl bo prawda jest taka, że nawet prosta gierka jest wyczynem. To chyba jednak na razie zostanę przy Allegro, szczególnie że do OpenGLa widzę głównie poradniki do tworzenia grafiki w 3d, a ja lubię szczególnie małe rozdzielczości i palety małokolorowe, więc chyba potraktuję Allegro jak taką dłuższą rozgrzewkę przed OpenGL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Przepraszam bardzo, ale ja po ok miesiącu zabawy z OpenGL'em zrobiłem 2 gry (które na tym forum prezentowałem). Mam jeszcze jedną większą produkcję, oraz jeszcze jedną mniejszą, którą może niedługo również zaprezentuje. Bardzo proszę abyś czytał ze zrozumieniem. @up looknij na SDL bardziej "rozwinięte" i współpracuje z opengl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 ale ja po ok miesiącu zabawy z OpenGL'em zrobiłem 2 gry Bardzo proszę abyś czytał ze zrozumieniem. W OpenGL jest zupełnie odwrotnie zanim zaczniesz pisać coś "normalnego" minie rok może kilka latSorka, ale chyba ty tym razem źle sam siebie rozumiesz. Jak napisał krychu, zrobił 2 gry (normalne, bo wiem, że o to ci chodziło <_<) do tego jeszcze piszę "większą". @topic: Wyjście nr 1. : zaczynasz od allegro - każdy musi zrozumieć te początki :) , dopiero potem zacznij z OGL. Wyjście nr 2. : czytasz kurs z OGL i sprawdzasz czy ci coś wychodzi, jeśli nie - nie załamuj się, zacznij z Allegro, druga próba się powiedzie, jeśli tak to czytaj więcej kursów, potem napisz coś prostego w stylu no... hm... GMowego CtC xD @syga willa: masz rację, udowadniasz to swoim przykładem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Crack, wiesz, w tym przypadku Will ma rację. Bo widzisz, zrobić grę, a zrobić grę na bardzo dobrym poziomie graficznym (co jest standardem dzisiaj, bo gra wyglądająca jak te z 98 roku wrażenia szczególnego nie robi), to 2 inne sprawy. Nie okłamujmy się, ucząc się ogla w 2 miesiące potrafisz rzeczy bazowe, zwykła gra 2d, czy ubogie 3d, jednak dobra grafika wymaga zastosowania optymalizacji czego tak szybko się nie nauczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 @Crack: Załamujesz mnie :/ @Topic: Poszedłbym za radą Will-a. SDL nie jest jakoś specjalnie trudniejsze od allegro, a w miarę dobrze współpracuje z opengl jeżeli w przyszłości chciałbyś się w to bawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Sorka, ale chyba ty tym razem źle sam siebie rozumiesz. Jak napisał krychu, zrobił 2 gry (normalne, bo wiem, że o to ci chodziło ) do tego jeszcze piszę "większą". @topic: Wyjście nr 1. : zaczynasz od allegro - każdy musi zrozumieć te początki , dopiero potem zacznij z OGL. Wyjście nr 2. : czytasz kurs z OGL i sprawdzasz czy ci coś wychodzi, jeśli nie - nie załamuj się, zacznij z Allegro, druga próba się powiedzie, jeśli tak to czytaj więcej kursów, potem napisz coś prostego w stylu no... hm... GMowego CtC xD @syga willa: masz rację, udowadniasz to swoim przykładem. To , że twój świat kończy się na grafice składającej się z kilku kresek to nie znaczy, że każdy tak ma. Jeżeli próbujesz nadrobić swoje braki talentu/inteligencji okłamując potencjalnego programistę co do trudności danego tematu to lepiej wróć do kresek. Najlepiej zobacz na prawdziwe, nawet nie gry lecz programy ukazujące proste efekty graficzne a zobaczysz różnice. P.S Krychu nie mam/miałem zamiaru Cię obrazić odnosząc się do twoich produkcji, po prostu rozumiem chęć nauki ogla przez zbysheck'a w celu tworzenia efektów nieosiągalnych w programach typu gm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się