Skocz do zawartości

Przygaszajacy tekst


GiedeK

Rekomendowane odpowiedzi

var alp;
alp=draw_get_alpha();

draw_set_alpha(alpha);

if <warunek> //Jesli cos robi
{
    alpha-=0.1; //To przygaszaj
}
else //Jesli nie
{
    alpha+=0.1; //To rozjasniaj
}

//Kod rysowania

draw_set_alpha(alp);

mam problem z refreshem. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz:

var alp;
alp=draw_get_alpha();

draw_set_alpha(alpha);

if <warunek> //Jesli cos robi
{
    alpha-=0.1; //To przygaszaj
}
else //Jesli nie
{
    alpha+=0.1; //To rozjasniaj
}

//Kod rysowania

draw_set_alpha(alp);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie "chcem ale nie wiem jak tego użyć". Może by tak najpierw podstaw się nauczyć? alp jest tymczasową a alpha zmienną (nie wiesz o co chodzi, to zapraszam tutaj). Wpisz w miejsce "Kod rysowania" kod który rysuje to co ma być przygaszone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh, Tymuś, Tymuś :) . Tyle błędów xD . Nie spodziewałem się tego po tobie :P . Powinno być:

var alp;

alp=draw_get_alpha();

 

draw_set_alpha(alp);

 

if <warunek> //Jesli cos robi

{

alp-=0.1; //To przygaszaj

}

else //Jesli nie

{

alp+=0.1; //To rozjasniaj

}

 

//Kod rysowania

 

draw_set_alpha(alp);

Poza tym, zrobiłem prosty przykład. Warunkiem jest, że pewna zmienna jest równa 1. O to link:

http://members.lycos.co.uk/marmotsite/napis.gm6

Robiłem to na szybko, dlatego niedopracowane :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich błędów? xD Pobiera aktualne alpha potem pobiera z zmiennej alpha i na koniec przywraca to aktualne x] Zrobiłem to po to aby inne obiekty nie musiały mieć kodu "draw_set_alpha(1)" aby były widoczne xD A jak chcesz na 1 zmiennej to tak:

draw_set_alpha(alp);

if <warunek> //Jesli cos robi
{
alp-=0.1; //To przygaszaj
}
else //Jesli nie
{
alp+=0.1; //To rozjasniaj
}

//Kod rysowania

Czepiasz się xP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

var alp, regulacja;
alp=draw_get_alpha();

regulacja=0.1//Zmień wartość na taką jaka Ci odpowiada.

draw_set_alpha(alpha);

if <warunek> //Jesli cos robi
{
    alpha-=regulacja; //To przygaszaj
}
else //Jesli nie
{
    alpha+=regulacja; //To rozjasniaj
}

//Kod rysowania

draw_set_alpha(alp);

Naucz się może podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymon, ty zapominasz nazw zmiennych jakie używasz xD . Powinno być:

var alp, regulacja;
alp=draw_get_alpha();

regulacja=0.1//Zmień wartość na taką jaka Ci odpowiada.

draw_set_alpha(alp);

if <warunek> //Jesli cos robi
{
    alp-=regulacja; //To przygaszaj
}
else //Jesli nie
{
    alp+=regulacja; //To rozjasniaj
}

//Kod rysowania

draw_set_alpha(alp);

Za każdym razem definiujesz alp, a używasz alpha Oo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...