Skocz do zawartości

Problem z object_get_parent


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam kod:

GML
switch (object_get_parent(id))

{

case parent_wrog : typ = "wrog"; kolor_nick = global.config_wrog_nick_kolor; break;

case parent_team : typ = "team"; kolor_nick = global.config_team_nick_kolor; break;

case parent_sklep : typ = "sklep"; kolor_nick = global.config_sklep_nick_kolor; break;

case parent_gracz : typ = "gracz"; kolor_nick = global.config_gracz_nick_kolor; break;

default : typ = ""; kolor_nick = c_white; break;

}

Obiekt w którym jest wykonywany ma parent: parent_wrog. Ale zawsze się wykonuje kod który jest w default czyli zmienna typ jest pusta. Gdzie jest błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

switch (object_get_parent(id))

{

case 0 parent_wrog : typ = "wrog"; kolor_nick = global.config_wrog_nick_kolor; break;

case 1 parent_team : typ = "team"; kolor_nick = global.config_team_nick_kolor; break;

case 2 parent_sklep : typ = "sklep"; kolor_nick = global.config_sklep_nick_kolor; break;

case 3 parent_gracz : typ = "gracz"; kolor_nick = global.config_gracz_nick_kolor; break;

default : typ = ""; kolor_nick = c_white; break;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

switch (object_get_parent(id))

{

case 0 parent_wrog : typ = "wrog"; kolor_nick = global.config_wrog_nick_kolor; break;

case 1 parent_team : typ = "team"; kolor_nick = global.config_team_nick_kolor; break;

case 2 parent_sklep : typ = "sklep"; kolor_nick = global.config_sklep_nick_kolor; break;

case 3 parent_gracz : typ = "gracz"; kolor_nick = global.config_gracz_nick_kolor; break;

default : typ = ""; kolor_nick = c_white; break;

}

Ten kod nie działa. Wywala taki błąd:

FATAL ERROR in
action number 1
of Alarm Event for alarm 10
for object o_wrog:

COMPILATION ERROR in code action
Error in code at line 3:
    case 0 parent_wrog : typ = "wrog"; kolor_nick = global.config_wrog_nick_kolor; break;

at position 9: Symbol : expected.

PS. parent_wrog, parent_team, parent_gracz, parent_sklep to obiekty.

 

object_get_parent przyjmuje za argument indeks obiektu, a nie instancji:GMLobject_get_parent(id.object_index)

OK. działa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

switch (object_get_parent(id))

{

case 0 : parent_wrog : typ = "wrog"; kolor_nick = global.config_wrog_nick_kolor; break;

case 1 : parent_team : typ = "team"; kolor_nick = global.config_team_nick_kolor; break;

case 2 : parent_sklep : typ = "sklep"; kolor_nick = global.config_sklep_nick_kolor; break;

case 3 : parent_gracz : typ = "gracz"; kolor_nick = global.config_gracz_nick_kolor; break;

default : typ = ""; kolor_nick = c_white; break;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

object_get_parent przyjmuje za argument indeks obiektu, a nie instancji:
GML
object_get_parent(id.object_index)

A teraz z łaski swojej, przeczytajcie to i się dostosujcie, bo kolega Tymcio ma rację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...