Phoenix Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Witajcie, otóż mam dziwny problem ze strzelaniem. Chcę aby pociski z obiektu o_wieza leciały prościutko w obiekt o_worg1, ale niestety zawsze pociski lecą na bok omijają o_wrog1. I teraz moje pytanie dlaczego tak się dzieje i jak to ew. naprawić. GML //step if distance_to_object(o_wrog1)<=140 and ready=1 { strzal=instance_create(x,y,o_pocisk1) strzal.speed=20; strzal.direction=point_direction(x,y,o_wrog1.x,o_wrog1.y); ready=0; alarm[0]=20; } Do tego pocisk na solida, o_wrog1 ma x i y ustawionego na środku. Aha i jak pocisk1 odbije się od wieży i wleci we wroga to hp się odejmuje... Z góry dziękuje. PS: Zapomniałem dodać że pocisku lecą zupełnie gdzie inniej niż powinny :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Wygląda, że jest ok. Być może: 1) Wróg nie podąża idealnie w stronę x,y wierzy tylko trochę w bok i dlatego jakby, omija pocisk. 2) Pocisk może ma źle origin ustawiony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 hm.. moze wrog idzie w bok czy cos i nie zdarzy doleciec bo juz sie przesunie? czy idzie prosto na wieze? jak tak to nie wiem. e: pokaż kody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 o_wrog1 się nie porusza, stoi w miescu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 pokaż kod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 GML // Wieza //create ready=1; //alarm[0] ready=1; // step if distance_to_object(o_wrog1)<=140 and ready=1 { strzal=instance_create(x,y,o_pocisk1) strzal.speed=20; strzal.direction=point_direction(x,y,o_wrog1.x,o_wrog1.y); ready=0; alarm[0]=20; } // pocisk tu jest akcja związana z odbijaniem się pocisku od wieży i niszczenie przy zetknięciu się z o_wrog1. // wrog_1 //create hp=100; // kolizja z pociskiem hp-=5; if hp=0 { instance_destroy(); } //draw draw_sprite_ext(sprite_index,-1,x,y,image_xscale,image_yscale,direction,image_blend,image_alpha); draw_text(x,y,string(hp)); I w zasadzie to tyle bo reszta kodu to budowanie budynków co zresztą działa bez zarzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 tu jest akcja związana z odbijaniem się pocisku od wieży i niszczenie przy zetknięciu się z o_wrog1. lol? po co ma sie odbijac od wiezy. usun to i sproboj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Dziwne, ale pomogło. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się