Skocz do zawartości

Problem ze strzelaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, otóż mam dziwny problem ze strzelaniem. Chcę aby pociski z obiektu o_wieza leciały prościutko w obiekt o_worg1, ale niestety zawsze pociski lecą na bok omijają o_wrog1. I teraz moje pytanie dlaczego tak się dzieje i jak to ew. naprawić.

GML
//step

if distance_to_object(o_wrog1)<=140 and ready=1

{

strzal=instance_create(x,y,o_pocisk1)

strzal.speed=20;

strzal.direction=point_direction(x,y,o_wrog1.x,o_wrog1.y);

ready=0;

alarm[0]=20;

}

Do tego pocisk na solida, o_wrog1 ma x i y ustawionego na środku.

Aha i jak pocisk1 odbije się od wieży i wleci we wroga to hp się odejmuje...

Z góry dziękuje.

 

PS: Zapomniałem dodać że pocisku lecą zupełnie gdzie inniej niż powinny :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
// Wieza

//create

ready=1;

//alarm[0]

ready=1;

// step

if distance_to_object(o_wrog1)<=140 and ready=1

{

strzal=instance_create(x,y,o_pocisk1)

strzal.speed=20;

strzal.direction=point_direction(x,y,o_wrog1.x,o_wrog1.y);

ready=0;

alarm[0]=20;

}

 

// pocisk

tu jest akcja związana z odbijaniem się pocisku od wieży i niszczenie przy zetknięciu się z o_wrog1.

// wrog_1

//create

hp=100;

// kolizja z pociskiem

hp-=5;

if hp=0

{

instance_destroy();

}

//draw

draw_sprite_ext(sprite_index,-1,x,y,image_xscale,image_yscale,direction,image_blend,image_alpha);

draw_text(x,y,string(hp));

I w zasadzie to tyle bo reszta kodu to budowanie budynków co zresztą działa bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...