Skocz do zawartości

ślady po kulach


Rekomendowane odpowiedzi

a jest to topdown, platformowka czy co? bo nie wiem. widac na wprost przeciwnika przed sobą od przodu? jak tak to zrób np sprite_rana i takie coś:

GML
/*CREATE PRZECIWNIKA:*/

ilosc_ran=0

rana=0

/* DRAW PRZECIWNIKA: */

draw_sprite(sprite_przeciwnik,-1,x,y)

if ilosc_ran=0 exit;

for(i=0; i<ilosc_ran; i+=1)

{

draw_sprite(sprite_rana,-1,rana[i,1],rana[i,2])

}

/* KOLIZJA POCISKU Z PRZECIWNIKIEM */

obj_przeciwnik.ilosc_ran+=1

obj_przeciwnik.rana[obj_przeciwnik.ilosc_ran,1]=x

obj_przeciwnik.rana[obj_przeciwnik.ilosc_ran,2]=y

 

Powinno działać, ale są też bardziej zoptymalizowane i łatwiejsze sposoby, teraz mi sie nie chce kombinowac ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie rzeczy lepiej się rysuje w surface, dodajesz slad za kazdym trafieniem i rysujesz tylko jeden surface na czlowieka, zamiast duzej ilosci spritow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z reszta surface muli

Głupi jesteś O.o sam mulisz.. Może innych zaskakujesz, ale w moich oczach się pogrążasz niestety :/

 

ale narysujesz i wciaz musisz zmieniac i tak jego pozycje jak przeciwniks ie rusza

rysujesz tylko jeden surface na czlowieka

Czyli każdy człowiek ma swój surface. Ale fakt faktem, to się nadaje dla małej ilości ludzi w roomie, bo pamięć graficzna (z której korzysta surface) jest ograniczona. Dla tego więc najlepiej zastosować hybryde - info o ranach w listach, i jeśli bohatera widać w viewie to jeśli nie ma surface'a to go tworzy (raz) z listy ran i robi update surface'a wraz z każdym nowym trafieniem, a jeśli wyjdzie poza view to kasuje surface, proste i szybkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hah, ciekawe jak ma mulić surface o rozmiarach sprite'a czlowieka? to nie ma byc surface na caly view, tylko dopasowany do sprite'a, w końcu na niego ma być nakładany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ma problem do rozwiązania, do tego używa się wyżej wymienioną przeze mnie hybrydę + jeśli jest widoczny a nie może utworzyć surface'a to wtedy rysuje sprite'y pobierając informacje z listy ran. I to jest najlepszy sposób, zamiast od razu rysować wszystkim na raz sprajty. Nie znasz sie waćpan na optymalizowaniu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...