trolu122 Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 jak zrobic aby w ciele przeciwnika zostawały ślady po kulach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Japanstache Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Użyj draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 a jest to topdown, platformowka czy co? bo nie wiem. widac na wprost przeciwnika przed sobą od przodu? jak tak to zrób np sprite_rana i takie coś: GML /*CREATE PRZECIWNIKA:*/ ilosc_ran=0 rana=0 /* DRAW PRZECIWNIKA: */ draw_sprite(sprite_przeciwnik,-1,x,y) if ilosc_ran=0 exit; for(i=0; i<ilosc_ran; i+=1) { draw_sprite(sprite_rana,-1,rana[i,1],rana[i,2]) } /* KOLIZJA POCISKU Z PRZECIWNIKIEM */ obj_przeciwnik.ilosc_ran+=1 obj_przeciwnik.rana[obj_przeciwnik.ilosc_ran,1]=x obj_przeciwnik.rana[obj_przeciwnik.ilosc_ran,2]=y Powinno działać, ale są też bardziej zoptymalizowane i łatwiejsze sposoby, teraz mi sie nie chce kombinowac ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 takie rzeczy lepiej się rysuje w surface, dodajesz slad za kazdym trafieniem i rysujesz tylko jeden surface na czlowieka, zamiast duzej ilosci spritow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 ale narysujesz i wciaz musisz zmieniac i tak jego pozycje jak przeciwniks ie rusza. a z reszta surface muli ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 a z reszta surface muli Głupi jesteś O.o sam mulisz.. Może innych zaskakujesz, ale w moich oczach się pogrążasz niestety :/ ale narysujesz i wciaz musisz zmieniac i tak jego pozycje jak przeciwniks ie rusza rysujesz tylko jeden surface na czlowieka Czyli każdy człowiek ma swój surface. Ale fakt faktem, to się nadaje dla małej ilości ludzi w roomie, bo pamięć graficzna (z której korzysta surface) jest ograniczona. Dla tego więc najlepiej zastosować hybryde - info o ranach w listach, i jeśli bohatera widać w viewie to jeśli nie ma surface'a to go tworzy (raz) z listy ran i robi update surface'a wraz z każdym nowym trafieniem, a jeśli wyjdzie poza view to kasuje surface, proste i szybkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 a jest to topdown, platformowka czy co? platformówka ale czy to ma jakies znaczenie? chodzi mi o to ze w miejscu w którym przeciwnika trafi pocisk pojawiał sie ślad, zdaje mi sie z propaganja w LuckyDayu cos takiego mial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 bo pamięć graficzna (z której korzysta surface) jest ograniczona. dlatego pwoiedziałem ze surface muli. bo przeciwnikow pewnie bedzie duzo,a np u mnie jest słabiutka karta i przy paru przeciwnikach juz by mi muliło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 hah, ciekawe jak ma mulić surface o rozmiarach sprite'a czlowieka? to nie ma byc surface na caly view, tylko dopasowany do sprite'a, w końcu na niego ma być nakładany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 no a jak człowiek ma 200x400 a takich biegnie np 30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 to ma problem do rozwiązania, do tego używa się wyżej wymienioną przeze mnie hybrydę + jeśli jest widoczny a nie może utworzyć surface'a to wtedy rysuje sprite'y pobierając informacje z listy ran. I to jest najlepszy sposób, zamiast od razu rysować wszystkim na raz sprajty. Nie znasz sie waćpan na optymalizowaniu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 można prosić przykład ? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się