Deusald (Adamentium) Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Mam taki problem: Jest pewna ulica, która ma być pod jakimś kątem(ukosem). Ponieważ to będzie wjazd na most. Mam taki kod: GML { x1 = x-16; x2 = x+16; y1 = y; y2 = y; z1 = 32; z2 = 0; tex = background_get_texture(texture_wjazdmost); } Co w tym kodzie zmienić lub dodać aby ściana stała pod jakimś kątem(ukosem)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Przepraszam bardzo, ale to sa takie podstawy, ze sam mozesz sobie sprawdzic, x to szerokosc, y to dlugosc, z to wysokosc. Co znaczy 1 i 2 mam nadzieje ze wiesz. Wlala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Ale mi nie chodziło o to żeby była wyżej czy niżej, szersze lub węższe. mi chodzi o to żeby ściana była pochylona. Normalnie jest pionowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Sciana w GMie jest zawsze plaska wiec jak zrobisz x albo y1 w jednym miejscu a x albo y2 w drogim, sciana bedzie tak ugieta. Tutaj masz skecz jak to wyglada. Jak widzisz muszisz sobie wyobrazic bloczek, i wtedy patrzec o ile ma sie sciana pochylac, i w ktora strone, manewrujac y albo x. Z to tylko wysoksc, wiec jak chcesz aby twoj most byl noski albo wysoki, dostosowujesz to sobie. PS pamietaj tylko przypisywac te x i y do obiektu, bo pozniej ci sie bedzie patrzylo na orientacje w roomie. Z zbytnio roznicy nie ma, chyba ze twoj obiekt lata, a X i Y zawsze manewroj dodajac + i -. E - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Nie pochyla się. Czy mógłbyś mi napisać kod jak to wygląda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 heheh, a podaj kod na rysowanie tej ściany :D bo Wy młodzi robicie często drobne głupie błędy :P ale poradzimy i na to :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Hmmm, sprobuj rowniez d3d_draw_wall(costamblabla); Poczekaj zaraz nznajde. d3d_draw_wall(x1,y1,z1,x2,y2,z2,textura,powatarzanie tekstury,to samo tylko ze w gore, najlepiej zeby tu bylo 1); Bo sie okaze ze cos zle moje lekcje rozumialem, albo o innym jezyku wysle, ale watpie. E - HOLERA, sory za te glupoty, w nagrode sam zmarnuje swoj czas szukajac odpowiedzi, GM jest na tyle glupi ze sobie rysuje kwadracik na ziemi i tak ustala wszystko :/ E - Psychix, skads ten sposob znam, tylko teraz sobie probuje przypomniec z kad... A kurde gmn sibie pierw rysuje na ziemi a potem rozciaga. Przecie to takie nielogiczne :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 GML d3d_transform_set_identity() d3d_transform_add_rotation_x(45) d3d_transform_add_translation(x,y,z) d3d_draw_wall(bla,bla,bla) d3d_transform_set_identity() wszystko w drawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Nie działa. Ściany albo znikają albo są takie jakie były wcześniej. Czy mógłbyś to pokazać to na tym lub swoim przykładzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Nie znikają, tylko na pewno źle je rysujesz. Gmowe 3d ma to do siebie, że jak chcesz cokolwiek obracać, to trzeba obiekt rysować na pozycji 0,0,0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 A czy mógłbyś zrobić taki mały przykład. Bo mi nie wychodzi. Bardzo byłbym ci wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 (edytowane) Przeczytaj sygnę to się dowiesz dlaczego nie. GML d3d_transform_set_identity() d3d_transform_add_rotation_x(45) d3d_draw_wall(-16,0,0,16,0,32,tex,1,1) d3d_transform_add_translation(x,y,z) d3d_transform_set_identity() jeśli d3d_draw_wall dziwnie się zachowuje, to użyj d3d_draw_floor, te same argumenty. Jeśli zły obrót, to daj d3d_transform_add_rotation_y lub z. Edytowane 21 Maja 2009 przez Makary155 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Dobrze ale mi wyskakuje błąd: ERROR in action number 1 of Draw Event for object obj_wall4_hor: Error in code at line 4: d3d_transform_add_translation(x,y,z) at position 36: Unknown variable z a jak usunę z z nawiasu to: FATAL ERROR in action number 1 of Draw Event for object obj_wall4_hor: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 4: d3d_transform_add_translation(x,y) at position 35: Wrong number of arguments to function or script. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Unknown variable z Wrong number of arguments to function or script. OMG!. Czytaj to jeszcze raz. i popraw sam xd zamiast z wpisz 1... albo coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Bo tam nie masz usunac, tylko przypisac cos, daj 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Zrobiłem tak (dałem zamiast z 1 albo zero). Nie działa. Pozmieniałem też tą wyższą linijkę ale w obu przypadkach ściany brak. Może mi ktoś dać mały przykład?Proszę HALO! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Pierw sciagnij przyklady i ucz ie czytac kod ze zrozumieniem. Logika przyjdzie z czasem, mi pomoglo. Sprawdz czy czasem nie zrobiles zadnego banalnego bledu, np czy nie patrzysz sie akurat tak. ze sciane widzisz od boku. Pobiegaj bo mapie, moze sie sciana schowala w rogu bo zle koordynacje napisales. Na prawde. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 To czy mógłbyś mi pokazać takie przykłady na forum bo jak chcę wyszukać to mi pisze że "3D" to za krótkie słowo do wyszukania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Na szybko wykonany przykład z pochyloną ścianką: https://gmclan.org/up348_11_wall_skos.html Ale ja bym jednak proponował zrobić to na primitivach. Będzie wygodniej i precyzyjniej. Jak prymitywy działają: Wywołujesz sobie funkcję d3d_primitive_begin(pr_trianglelist); teraz przy pomocy d3d_vertex(x,y,z); Rysujesz trójkąty. Każdy trójką wymaga trzech taki funkcji (Dla każdego wierzchołka) Ty żeby swój prostokąt narysować byś potrzebował 2 trójkątów. Na koniec musisz dać d3d_primitive_end(); EDIT: GM jest na tyle glupi ze sobie rysuje kwadracik na ziemi i tak ustala wszystko :/ GM jest rzeczywiście głupi, ale akurat nie dla tego. Pomyśl skąd GM ma wiedzieć jak ma wyglądać twój kwadracik mając tylko dwa rogi. Istnieje nieskończenie wiele kwadratów o dwóch podanych przeciwległych wierzchołkach więc dlatego GM rysuje zawsze albo pionową ścianę (dla wall), albo leżącą (floor). A dla pochylonych trzeba kombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Naciskasz prawy przycisk myszy na linku i "Zapisz element docelowy jako" EDIT: Ten post napisałem bo pan powyżej piskał, że mu znaczki się dziwne robią jak w link kliknie, ale już zedytował posta :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi