zelman Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Wiem, że było takich tematów bardzo dużo, ale jak zrobić, żeby jeśli wróg idzie w moją stronę i ma na swojej drodze ścienę, to żeby zmienił kierunek marszu lub próbował ominąć przeszkodę? Gra top-down Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 GML (Step Wroga) mp_potential_step(obj_gracz.x,obj_gracz.y,1,1); Albo użyj mojego skryptu: GML (findpath) ready = false; grid = false; width = false; path = path_add(); path_end(); path_clear_points(path); xx=x yy=y grid = mp_grid_create(0,0,40,30,18,18); mp_grid_add_instances(grid,obj_solid,true); ready = mp_grid_path(grid,path,x,y,(argument0 div 1*1),(argument1 div 1*1),true); path_set_kind(path,true); mp_grid_destroy(grid); width = path_get_number(path)-1; if(ready) { xx=path_get_point_x(path,width) yy=path_get_point_y(path,width) path_start(path,5,0,true); ready = false; } else { path_start(path,0,0,true); } + Stwórz obiekt obj_solid i daj go w parent wszystkiemu co ma być omijane. GML (Step) find_path(docelowe_x,docelowe_y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Przy tym twoim wyskakuje: ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for object obj_solid: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: find_path(hero_x,hero_y); at position 1: Unknown function or script: find_path mam jakoś określić jak znaleźć tę ścieżkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 BO nie stworzyłeś tego skryptu, który ci podał ... musisz go właśnie nazwać find_path. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 teraz tak: mam skrypt find_path mam obj_solid i parenty w tym, co ma omijać wrzuciłem w stepie wroga, żeby odpalał ten skrypt i leci takowy error: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object obj_solid: Error in code at line 1: find_path(hero_x,hero_y); at position 11: Unknown variable hero_x a mam postać o nazwie hero E: Spróbowałem z mouse_x,mouse_y i gra się tak lagowała, że fps spadło gdzieś do 1 :) E2:Gdy próbowałem z mp_potentional_step to wrogowie zacinali się na ścianie i kręcili się wokół własnej osi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Jeśli już to powinno być GML find_path(hero.x,hero.y); a nie GML find_path(hero_x,hero_y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Zrobiłem tak...i gra się tak tnie, że nie idzie nic zrobić, fps spadają chyba poniżej 1... tak ogólnie chyba nie działa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Trzymaj , zrobiłem ci przykład z użyciem mp_potential_step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 nie mogę ściągnąć :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Zapisz element docelowy jako ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 ściąga mi wtedy odnośnik html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 To dziwne bo mi działa ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 mp_potential_step_object ma pewne bugi. Trzeba grzebać przy mp_potential_settings i nie ma jednych uniwersalnych ustawień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 mp_potential_step_object ma pewne bugi. Trzeba grzebać przy mp_potential_settings i nie ma jednych uniwersalnych ustawień. oo, no wlasnie ;/ Bo mi nie idzie... Moglbys tak bardziej naprowadzic, od czego zalezy, jak ustawic itd, bo probowalem juz roznie ale nie idzie, wtapia sie w solidy itp... :/ Oczywiscie, jesli wiecej wiesz na ten temat :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się