Nightmaer Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Witam. Mam taki sobie kod: // Gravity if place_free(x,y + 1) { gravity = .5 in_air = true } else { gravity = 0 in_air = false } // Moving Right and Left if !place_meeting(x,y,ladder) && !place_meeting(x,y,water) { if keyboard_check(ord('D')) && !keyboard_check(ord('A')) // With Slopes { repeat(4) { if place_free(x + 1,y) { if !place_free(x - 2,y + 1) { x += 1 y += 1 } else { x += 1 } } else { scr_slope(1,3) } } } else if keyboard_check(ord('A')) && !keyboard_check(ord('D')) { repeat(4) { if place_free(x - 1,y) { if !place_free(x + 2,y + 1) { x -= 1 y += 1 } else { x -= 1 } } else { scr_slope(-1,3) } } } } else if place_meeting(x,y,ladder) // With Ladder { if keyboard_check(ord('D')) && !keyboard_check(ord('A')) { if place_free(x + 4,y) { x += 4 } } else if keyboard_check(ord('A')) && !keyboard_check(ord('D')) { if place_free(x - 4,y) { x -= 4 } } } else if place_meeting(x,y,water) // With Water { if keyboard_check(ord('D')) && !keyboard_check(ord('A')) { repeat(2) { if place_free(x + 1,y) { if !place_free(x - 2,y + 1) { x += 1 y += 1 } else { x += 1 } } else { scr_slope(1,3) } } } else if keyboard_check(ord('A')) && !keyboard_check(ord('D')) { repeat(2) { if place_free(x - 1,y) { if !place_free(x + 2,y + 1) { x -= 1 y += 1 } else { x -= 1 } } else { scr_slope(-1,3) } } } } // Ducking if keyboard_check(ord('S')) { if in_air = false { if sprite_index = f_stand { sprite_index = f_stand } } else if in_air = true { if sprite_index = f_stand { sprite_index = f_stand } } } if sprite_index = f_stand { if place_free(x,y - 2) && !keyboard_check(ord('S')) { sprite_index = f_stand } } // Jumping if keyboard_check_pressed(ord('W')) { if sprite_index = f_stand { if !place_free(x,y + 1) { vspeed = -6 } else if keyboard_check_pressed(ord('W')) && double_jump = true { vspeed = -6 double_jump = false } } else if sprite_index = f_stand { if !place_meeting(x,y,water) { if !place_free(x,y + 1) && place_free(x,y - 2) { vspeed = -10 sprite_index = f_stand double_jump = false } } } } // Variable Jumping if keyboard_check_released(ord('W')) { if vspeed < 0 { vspeed /= 2 } } // Ladder if place_meeting(x,y,ladder) { gravity = 0 vspeed = 0 double_jump = true if keyboard_check(ord('W')) && !keyboard_check(ord('S')) { if instance_place(x,y - 8,ladder) { if place_free(x,y - 3) { y -= 3 } else if place_free(x,y - 2) { y -= 2 } else if place_free(x,y - 1) { y -= 1 } } } else if keyboard_check(ord('S')) && !keyboard_check(ord('W')) { sprite_index = f_stand if place_free(x,y + 3) { y += 3 } else if place_free(x,y + 2) { y += 2 } else if place_free(x,y + 1) { y += 1 } } } // Water if place_meeting(x,y,water) { vspeed = 0 if instance_place(x,y + 2,ground) { if place_free(x,y + 1) { y += 1 } } if keyboard_check(ord('W')) && !keyboard_check(ord('S')) { if place_free(x,y - 2) { y -= 2 if !instance_place(x,y - 8,water) { gravity = .5 vspeed = -6 } } } else if keyboard_check(ord('S')) && !keyboard_check(ord('W')) { if place_free(x,y + 2) { y += 2 } } } I pytanko jest takie : czy mógł by ktoś pomóc mi zmianić to tak, żeby przy naciśnięciu "A"object (a dokładniej Firrez) zmianił sprite na f_move left, a później po puszczeniu klawisza("A") zmianiał sprite na f_stand. Nadążacie?? :P Z góry dzięki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Już widzę że jakaś zrzynka. Umieść sprite_index w odpowiednich miejscach po keyboard_check(ord('A')) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 GML if(keyboard_check(ord("A"))); { sprite_index = f_move_left } if(keyboard_check_released(ord("A"))); { sprite_index = f_stand } Potwierdze chyba slowa Makarego... Jesli zrobiles TAKI kod i TAKICH rzeczy nie wiesz, to ladna sciaga ;) edit: z gravitacja na pewno ma byc ".5"? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nightmaer Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 No fakt wziołem kod z przykładu... :\ ale co miałem zrobić sam jakbym miał napisać taki kod tobym go do wiosny pisał :crying: dzięki chłopaki :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się