cysior Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Moj problem polega na tym ze w grze chce zrobic chodzenie w 4 kierunkach jak przekształcic ten kod w step zeby nie było chodzenia na ukosy przy kliknięciu 2 strzałek oraz jak zrobic, ustawic kierunek strzelania w grze bez myszki. Chodzi mi o to ze gracz stoi w kierunku -> to strzela w prawo jesli w góre to strzela w góre itd. GML if keyboard_check(vk_left) { if place_free(x-6,y) then x-=6 image_index=sprite0; } if keyboard_check(vk_right) { if place_free(x+6,y) then x+=6 image_index=sprite0; } if keyboard_check(vk_up) { if place_free(y-6,x) then y-=6 image_index=sprite0; } if keyboard_check(vk_down) { if place_free(y+6,x) then y+=6 image_index=sprite0; } if !keyboard_check(vk_right)&& !keyboard_check(vk_left) && !keyboard_check(vk_down) && !keyboard_check(vk_up) image_index=sprite0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 GML if keyboard_check(vk_left) { if place_free(x-6,y) then x-=6 image_index=sprite0; } else if keyboard_check(vk_right) { if place_free(x+6,y) then x+=6 image_index=sprite0; } else if keyboard_check(vk_up) { if place_free(y-6,x) then y-=6 image_index=sprite0; } else if keyboard_check(vk_down) { if place_free(y+6,x) then y+=6 image_index=sprite0; } if !keyboard_check(vk_right)&& !keyboard_check(vk_left) && !keyboard_check(vk_down) && !keyboard_check(vk_up) image_index=sprite0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 CHodzenie działa świetnie a co z strzelaniem, prosze o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Zrob ze po kliknieciu spacji, jakos oblicza direction, a potem kod: ii.instance_create(x,y,objPocisk) ii.speed=predkosc pocisku ii.direction = direction pocisku(180,90,360,0,takie liczby, w zaleznosci od kierunku strzalu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się