Kargul Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Witam. Od niedawna pracuję nad grą tower defence. A więc zrobiłem wieżyczkę (gra jest podobna do ninjatown) i ona nie strzela, jednak wychodzi z niej mrówka gdzie chcesz. I ta mrówka stoi. I chcę aby miała życie. Jednak: W eventach można tylko raz zrobić health. Jak to napisać w GML? Konkretniej: Chcę aby w create mrówka miała załóżmy 100 życia. I colission to "Mszyca" życie -5. Jednak chcę, że jak się zderzy z mszycą, ona zatrzymuje się, a mrówka nabiera spirte'a ataku i ona nabiera sprite'a ataku. I co 5 sekund mszyca zadaję mrówce 5 damage. A mrówa traci 5 hp. A mszyca ma 20 hp i mrówka atakuję też co 5 sek. I zabiera jej 10 hp. Jak to zrobić? Proszę o pomoc :D (jestem początkujący) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Na klockach będzie ciężko. Tworzysz zmienną np. Hp i wstawiasz w create wszystkim owadom hp=100. Teraz trzeba użyć alarmu lub zwiększającej się zmiennej aby ustawić co jaki okres ma nastąpić atak i kiedy będzie atak to dać atakującemu kod other.hp-=5 czy ile tam zadaje obrażeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 GML if collision_line (o_wrog.x,o_wrog.y,o_mszyca.x,o_mszyca.y,o_mszyca,true, true) { hp-=5; speed=0; sprite_index=spr_atak; } To sobie wstaw w stepie w piece of code, albo: GML hp-=5; speed=0; sprite_index=spr_atak; W evencie kolizji z wrogiem czy czym tam. Po co się babrać na klocach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 10 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Do phoenixa: I mi wychodzi: unkown variable x e: Zrobiłem tak: Mrówce dałem w create: GML health=100 i w collision mszyca: speed 0 i stoi w miejscu i: GML health=-5 I wychodzi mi że jak się z nią zderzy mrówa to od razu ginie. Wiem dlaczego. Jednak jak zrobić żeby mrówa traciła 5 health co 5 sekund? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Ja juz poruszalem ten temat, nawet niedawno. zamiast health mozesz uzyc globalnych, co do ataku, to create: global.tylkoraz = 0 kolizja mrowki z wrogiem: if(global.tylkoraz = 0) { global.zycie -= 5 global.tylkoraz = 1 alarm[1] = 2*room_speed } alarm[1] alarm[1] = 2*room_speed global.tylkoraz = 0 (od Gnyska :)) e: tu jest co 2 sekundy :P Ale 5 to nikomu sie nie bedzie chcialo grac xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 11 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Marker: Zrobiłem wszystko tak jak trzeba i wychodzi mi: ERROR in action number 1 of Collision Event with object emszyca for object mc - wojownik: Error in code at line 3: global.zycie -= 5 at position 6: Unknown variable zycie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 poczytaj o alarmach i zrób to na tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Skoro to ma byc health jednostki to nie moze byc global.zycie. Kargul ty dobrze zrobiles tylko zmiennej od zycia w 'jednostkach' nie mozesz nazwac health. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 ojej, dodaj sobie w roomie cos takiego jak object global, ktory nie ma sprite'a i jest w jego create dopisane: global.zycie = 100 I NIE ZAPOMNIJ umiescic obj. w roomie :) NO i zadziala ;P Sorry, zapomnialem to dodac; ) e: a ten caly obj global jeszcze Ci sie przyda, jak masz gre podzielona na poziomy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 ojej, dodaj sobie w roomie cos takiego jak object global, ktory nie ma sprite'a i jest w jego create dopisane: global.zycie = 100 I NIE ZAPOMNIJ umiescic obj. w roomie :) NO i zadziala ;P Sorry, zapomnialem to dodac; ) e: a ten caly obj global jeszcze Ci sie przyda, jak masz gre podzielona na poziomy. Co ty gadasz on to musi zrobić na lokalnych bo skąd np. będzie wiedział ile ma zrobić global.żyć dla mrówek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Ale mrowka jest tylko jedna... ehh wiec jakie lokalne, jak globalna? Noo, wpisze, to sie okaze, czy dobrze, czy zle; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się