marker Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Witajcie znowu :) Mam jeszcze jedno dziś pytanie apropos platformówki: zrobiłem wrogów (no, pomogliście mi :) no i teraz mam problem taki, że jak wróg podchodzi do bohatera, to ma go zaatakować i wziąć mu jednostkę życia, powiedzmy 5hp no i taki wróg podchodzi i odbiera bohaterowi kilkukrotność tych 5hp. Jak zrobić kod, aby po podejściu wroga odliczany był czas, aż uderzy i dopiero odbierało życie? Myślę, że jest jakieś łatwe rozwiązanie, ale nie mogę wpaść :P Pomóżcie ps. Już próbowałem repeat(1), no i alarmu. W alarmie wszystko działa, z tym, że choć wróg się oddali, to dalej odbiera po te 5hp co dany odstęp czasu, a jak dopisuję do kolizji, że wróg musi być powiedzmy 40px od bohatera, to w ogóle nie odejmuje ;/ Z góry dziękuję ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Pokaz kod, ktory dawales do alarmu. Prawdopodobnie tam byl blad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 No tak :) Bardzo logiczne ;) step/collision GML if(global.tylkoraz = 0) { global.zycie -= 5 global.tylkoraz = 1 alarm[10] = 2*room_speed } alarm GML alarm[10] = 2*room_speed obj. z globalami - create GML global.tylkoraz = 0 Wiedziałem, że ładnie, tylko nie wiedziałem, jak :) Dzięki Gnysek e: nicolas, już jest git :) co do kodu, to już i tak był skasowany, bo była wersja z repeat :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 W alarmie nie powinno byc przypadkiem global.tylkoraz = 0? I w koncu step czy collision? EDIT: Jak w collision to zakladajac, ze do kolizji dochodzi i global.tylkoraz == 0 to nie ma sily, zeby nie odjelo zyc. EDIT2: Jup, umknał mi post Gnysia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się