Kapkap Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 mam maly problem chcialbym zeby po zaatakowaniu stworka czarem pokazywalo sie ile mu odjelo i zeby taks zachowywal sie tak: /\ | <tekst | --- | | <gracz | | 2 problem: jak mam zrobic zeby obiekt pojawial sie dookola np. gracza przyklad: 0 <gracz * <czar * *0* * 3 problem jak zrobic system losowego odejmowania punktow? z gory dziekuje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 1. [C] _y = 0; _y+=1; [D] draw_text(x,y-_y,dmg); 2. lengthdir'y -> poczytaj sobie. 3. maxdmg = 10 mindmg = 5 damage = round(random(maxdmg-mindmg))+mindmg potwor.zycie -= damage Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 1. robisz obiekt: 'o_napis' GML //o_napis: //create: alarm[0]=room_speed*tim //step: y-=spd //draw: draw_text(x,y,txt) potem robisz skrypt 'napis' GML //scr. napis: var nap; nap=instance_create(argument0,argument1,o_napis) nap.txt=string(argument2) nap.tim=argument3 nap.spd=argument4 I jak masz o_napis i skrypt napis to jak chcesz wtedy zrobić zeby napis jakis sie pojawil i lecial do gory to dajesz takie cos: GML napis(x,y,tekst,czas,predkosc) //i sie pojawi napis, z tym ze: /* x i y - x i y w ktorym ma sie pojawic napis tekst - tekst ktory ma sie pojawic czas - czas po ktorym ma napis zniknac predkosc - predkosc z ktora napis bedzie lecial do gory */ a jak chcesz inny kolor czy cos to sobie w o_napis ustawiasz poprostu ;) ed: czas dajesz w sek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 dzieki wyprubuje oba kody .. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Nie ma to jak dodatkowy obiekt na planszy. Hmm michu robienie obiektu dla samego napisu nie jest zbyt wydajne :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 przepraszam ale jak mam stworzyc obiekt obok object5 <gracz> lenghdirami ..? widzialem jak zrobic tekst uzywajac tego ale jak stworzyc obiekt? :blink: EDIT; przepraszam ale cofam to co napisalem na górze lenghtdiry naprawde dzialaja! mam maly problem co do losowego kodu<odejmowania zycia> gdzie to powinno byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się