Kargul Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Witam, otóż mam mały problem w grze strategicznej. Mam armię rycerzy. Załóżmy że to obj_rycerz. Mam też obj_rycerz zaznaczony. On jest taki sam tylko że zielony. O co mi chodzi? Otóż chcę jakiś objekt controller i w nim mam system zaznaczania. Jak ma wyglądać? Tak jak myszką zaznaczamy foldery (jak przytrzymasz). I chcę jak zaznaczę rycerza, to on się zamienia w obj_rycerz zaznaczony. No i jak to zrobić? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 użyj collision_rectangle.. kiedys sie w to bawiłem ale mi nie wyszło.. moze jak kiedys bede mial czas to zrobie przykładzik :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Z nauk Dawiddsa: Funkcja mouse_on(): GML if(mouse_x>=x && mouse_y>=y && mouse_xsprite_width && mouse_ysprite_height){ return 1; }else{ return 0; } Użycie: GML if(mouse_on() && mouse_check_button_pressed(mb_left)) Prosta i szybka metoda, bez niepotrzebnego kiczowatego rozbijania kodu na eventy. Ode mnie: GML if(mouse_on() && mouse_check_button_pressed(mb_left)) sprite_index = ludek_zaznaczony Pisz, czy to to i czy dziala :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Swego czasu robiłem strategię i zaznaczanie mi wyszł oto przykład: https://gmclan.org/up4321_12_zaznaczanie3.html wystarczy z prawego zapisz stronę jako w Mozilli i nadać nazwę zaz.gmk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 marker, popraw kod, bo jakieś bzdury powypisywałeś :) no i... on chciał to w oddzielnym obiekcie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 nie bzdury, tylko nie zrozumiales :) Nie ma takiej funkcji jak mouse on ale dawidds rozlozyl to na 2 kody, aby bylo lepiej widoczne :) nie ma tego mouse on, tylko kod ten wyzszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 marker, to nie to... xd To był kod na sprawdzanie kliknięcia, a nie na zaznaczanie. Co do zaznaczania - niedawno robiłem komuś taki przykładzik, chyba jeszcze mam. O, mam :P http://eportal.boo.pl/upload/file.php?id=select.gmk Ale nawet tego nie ściągałem, także nie wiem, co tam jest... :D Co do mouse_on() - zjadłeś trochę kodu :P Ma być tak: GML if(mouse_x>=x && mouse_y>=y && mouse_x<x+sprite_width && mouse_y<y+sprite_height){ return 1; }else{ return 0; } Ed: użyj collision_rectangle.. kiedys sie w to bawiłem ale mi nie wyszło..:| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 rzeczywiscie zjadlem, no a niby kopiowane ;) Dobra, myslalem, ze to pomoze ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 uzyj np. draw_circle i daj zeby podazalo za jednostka.... moze to pomoze :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 if (collision_rectangle(_X,_Y,mouse_x,mouse_y,id,1,0)) { id.zaznaczony = true; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się