marker Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Witam znów ;) Mam problem następujący: robię platformówkę i jest opcja strzału, pocisk jest samo naprowadzający, jednak gdy na ekranie występuje kilku gości (np 5 obj. wrog), w których jest skierowany pocisk, to ten wariuje i gdzieś ucieka... Jaki jest kod na to, aby leciał w obj. wróg, ale w najbliższego? Poza tym, jeszcze jedno pytanko tak apropos :) Jeśli jest wróg1 i wróg2, to jak ustawić, że direction pocisku idzie do wroga2 (jest że tak powiem priorytetem ;p) Z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 1. instance_nearest 2. popróbuj z aktywacją i deaktywacją obiektów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 1. instance_nearest Jest Ok, a co do drugiego, to chyba wymyśliłem GML if(instance_exists(wrog2)) { direction_point...wróg2 } else { direction_point...wróg1 } Idę próbować ;) e:hmm a jednak nie jest tak kolorowo... Leci w stronę obj.wrog, ale tylko pierwszego... A jak podejde do reszty, to znow wariuje :/ No i co poradzisz? kod wygląda tak: if(instance_exists(wrog)) { direction=instance_nearest(x,y,wrog) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 GML if(instance_exists(wrog)) { obj=instance_nearest(x,y,wrog) direction=point_direction(x,y,obj.x,obj.y) } Może tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Dalej coś nie tak ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Dalej coś nie tak ;/Ale co nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Po prostu strzelam pociskiem, on wylatuje, ale nie kieruje się w ogóle do najbliższego wroga, tylko leci gdzieś za room, a jak jest jeden wróg, to wszystko dobrze, tylko bez kodu instance_nearest... :/ czytałem w helpie GMa, że trzeba coś z Id obiektu, jednak nie bardzo rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 A więc tak: Instance nearest zwraca id instancji, czyli jakby pojedynczego przeciwnika - nawet, jeśli w romie jest kila obj_wrog, id wskazuje zawsze na tylko jednego z nich. GML ins = instance_nearest(x, y, obj_wrog); //I teraz mozesz "kontrolowac" instancje najblizszego przeciwnika - masz jego id :D Np. //show_message(string(ins.hp)); - pokaze ci hp tego (najbliższego) gracza direction = point_direction(x, y, ins.x, ins.y); //TO juz chyba znasz - x,y to wspolrzedne pocisku, ins.x i ins.y odwoluja sie do wspolrzednych najblizszego przeciwnika</span> I ten kod MUSI działać. Jak nie działa - daj plik, naprawimy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 noo i teraz działa :P Dzięki Dawidds ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się