Skocz do zawartości

potworki ala tibia


Rekomendowane odpowiedzi

witam!

jeśli możecie pomozcie plx!

chce zrobic potworka ala tibia czyli ma sie poruszac po kratce.

Wykozystalem ten kod:

GML
x = object5.x div 20 * 20;

y = object5.y div 30 * 30;

ale gdy obiekt_gracz pojawia się w roomie obiekt_monster od razu jest kolo niego.

Nie wiem co mam robić.

Chce żeby obiekt_monster poruszał się co kratkę ale we własnym tempie i gdy obiekt_gracz bedzie wystarczająco blisko poruszać się po kratkach ku niemu.

Z GÓRY THX ZA POMOC! :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale gdy obiekt_gracz pojawia się w roomie obiekt_monster od razu jest kolo niego.

Nie wiem co mam robić.

Chce żeby obiekt_monster poruszał się co kratkę ale we własnym tempie i gdy obiekt_gracz bedzie wystarczająco blisko poruszać się po kratkach ku niemu. 

 

 

 

No to usadawiasz gracza i potworka w roomie,

 

no i zeby swobodnie chodzil a jak podejdzie gracz, to atakowal, to:

 

GML
if(distance to hero < 100)

 

{

 

move_towards_point(obiekt_gracz.x div 30 * 30,obiekt_gracz.y div 30 * 30,prędkość)

 

}

 

else

 

{kod na chodzenie w rozne strony}

 

 

 

Jak chcesz, zeby przyspieszyl np, to w create potworka dajesz speed = 5 powiedzmy i kod na chodzenie, a w kodzie wyzej predkosc 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki to dziala!

Ale marker mam pytanie po else to mam dac jaki rodzaj move?

Czy moze cos innego?

Chcialbym zeby bylo to plynne i njlepiej po kratce jesli mozna....

 

Nie pisz kilku postów pod rząd, w dodatku w tak krótkich odstępach czasu i niewnoszących nic do tematu. Warn.

Maximal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tak jak Ci kolega powiedzial :) Ja dokladnie nie wiem, ale cos wlasnie w tym stylu random(360) i ten div. 30 jak po kratce

 

edit:

47xxxxxxx pare tematow nizej:

x = x div 32

y = y div 32

direction = random(round(360))

speed = 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wole zrobic wlasny system niz ryc od kogos innego :D

 

mam wiekszosc gry zrobionej :P tylko system potworkow potrzebuje no i chodzenie po kratkach

 

z wlaSnego tamatu mnie wyzucasz?....

:sp_ike: :sp_ike:

jak nie chcesz pomuc to twoja sprawa... :F

 

Złamanie 3 i 18 punktu regulaminu = warn.

Matt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób podwójnych postów, poza tym skorzystaj z przykładu, bo tak się uczy GMa... Poza tym, co to za różnica, czy zobaczysz na przykładzie, czy Ci powiedzą? Ważne, żeby się nauczyć i zrobić, nieprawdaż?

 

Co do siatki, to jeśli ma być jak w Tibii, to nie może być płynnie ;P Musi być siateczka 32 no i to co Ci podaliśmy powinno wystarczyć i działać :) Działa ogólnie? Czy coś nie chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa ogólnie? Czy coś nie chodzi?

Można ew. zrobić tak:

 

GML
if keyboard_check_pressed(vk_left)x-=16

if keyboard_check_pressed(vk_right) x+=16

if keyboard_check_pressed(vk_up)y-=16

if keyboard_check_pressed(vk_down) y+=16

 

 

 

i to rozwiąże Twoje problemy... Tylko jeszcze img. angle, a jak nie masz PRO, to robisz sobie 4 spritey i dopisujesz:

 

 

 

GML
if keyboard_check_pressed(vk_left)

 

{

 

x-=16

 

sprite_index = postac_lewo

 

}

 

if keyboard_check_pressed(vk_right)

 

{

 

x+=16

 

sprite_index = postac_prawo

 

}

 

 

if keyboard_check_pressed(vk_up){

 

y-=16

 

sprite_index = postac_gora

 

}

 

 

if keyboard_check_pressed(vk_down){

 

y+=16

 

sprite_index = postac_normalna/dol

 

}

 

Co do  poprzedniego postu... Po prostu też jestem początkujący to póki co bardziej się rozumiemy ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...