Kapkap Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 witam! jeśli możecie pomozcie plx! chce zrobic potworka ala tibia czyli ma sie poruszac po kratce. Wykozystalem ten kod: GML x = object5.x div 20 * 20; y = object5.y div 30 * 30; ale gdy obiekt_gracz pojawia się w roomie obiekt_monster od razu jest kolo niego. Nie wiem co mam robić. Chce żeby obiekt_monster poruszał się co kratkę ale we własnym tempie i gdy obiekt_gracz bedzie wystarczająco blisko poruszać się po kratkach ku niemu. Z GÓRY THX ZA POMOC! :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 No bo x = liczba y = liczba powoduje że teleportuje obiekt do x,y Spróbuj move_towards_point(obiekt_gracz.x div 30 * 30,obiekt_gracz.y div 30 * 30,prędkość) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 ale gdy obiekt_gracz pojawia się w roomie obiekt_monster od razu jest kolo niego. Nie wiem co mam robić. Chce żeby obiekt_monster poruszał się co kratkę ale we własnym tempie i gdy obiekt_gracz bedzie wystarczająco blisko poruszać się po kratkach ku niemu. No to usadawiasz gracza i potworka w roomie, no i zeby swobodnie chodzil a jak podejdzie gracz, to atakowal, to: GML if(distance to hero < 100) { move_towards_point(obiekt_gracz.x div 30 * 30,obiekt_gracz.y div 30 * 30,prędkość) } else {kod na chodzenie w rozne strony} Jak chcesz, zeby przyspieszyl np, to w create potworka dajesz speed = 5 powiedzmy i kod na chodzenie, a w kodzie wyzej predkosc 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Jeżeli chodzi o chodzenie w różne strony: step" losowanie = random(20) if losowanie == 15 { move_towards_point(random(360) div 30 * 30,random(360) div 30 * 30,prędkość) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 2 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Dzieki to dziala! Ale marker mam pytanie po else to mam dac jaki rodzaj move? Czy moze cos innego? Chcialbym zeby bylo to plynne i njlepiej po kratce jesli mozna.... Nie pisz kilku postów pod rząd, w dodatku w tak krótkich odstępach czasu i niewnoszących nic do tematu. Warn. Maximal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 no to tak jak Ci kolega powiedzial :) Ja dokladnie nie wiem, ale cos wlasnie w tym stylu random(360) i ten div. 30 jak po kratce edit: 47xxxxxxx pare tematow nizej: x = x div 32 y = y div 32 direction = random(round(360)) speed = 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 no to tak jak Ci kolega powiedzial :) Ja dokladnie nie wiem, ale cos wlasnie w tym stylu random(360) i ten div. 30 jak po kratce edit: 47xxxxxxx pare tematow nizej: 47xxxxxxxx A ten kod robi tylko że chodzi po siatce i ma kierunek losowy i chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 No zdaje się, że o to właśnie Kapkapowi chodziło :) Choć może rzeczywiście płynnie nie będzie :/ :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Może sobie zmniejszyć siatkę np.x = x div 8 y = y div 8 Teraz będzie 4 razy mniejsza siatka EDIT:To pomoże,zobacz w step bohateran jak się porusza i te klocki zamień na kod Action Decoderem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 https://gmclan.org/index.php?plik=106 czemu by nie iść na łatwiznę ^^ i nauczyć się z przykładu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 nie wiem czy graliscie w tibie <wiem ze to "szmira" jak to niektorzy nazywaja> ale taka jest min kratka... a to jest taki ruch o jaki mi chodzi.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 no to dałem Ci kurde cały system ala tibia, walka, potwory, levele itd... https://gmclan.org/index.php?plik=106 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 do pieter to jest za trudne do przelozenia.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 peszek ale dzięki, że nas odwiedziłeś. Już możesz sobie iść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 wole zrobic wlasny system niz ryc od kogos innego :D mam wiekszosc gry zrobionej :P tylko system potworkow potrzebuje no i chodzenie po kratkach z wlaSnego tamatu mnie wyzucasz?.... :sp_ike: :sp_ike: jak nie chcesz pomuc to twoja sprawa... :F Złamanie 3 i 18 punktu regulaminu = warn. Matt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Nie rób podwójnych postów, poza tym skorzystaj z przykładu, bo tak się uczy GMa... Poza tym, co to za różnica, czy zobaczysz na przykładzie, czy Ci powiedzą? Ważne, żeby się nauczyć i zrobić, nieprawdaż? Co do siatki, to jeśli ma być jak w Tibii, to nie może być płynnie ;P Musi być siateczka 32 no i to co Ci podaliśmy powinno wystarczyć i działać :) Działa ogólnie? Czy coś nie chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 popieram Cię marker :thumbsup: spoko jestes.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Działa ogólnie? Czy coś nie chodzi? Można ew. zrobić tak: GML if keyboard_check_pressed(vk_left)x-=16 if keyboard_check_pressed(vk_right) x+=16 if keyboard_check_pressed(vk_up)y-=16 if keyboard_check_pressed(vk_down) y+=16 i to rozwiąże Twoje problemy... Tylko jeszcze img. angle, a jak nie masz PRO, to robisz sobie 4 spritey i dopisujesz: GML if keyboard_check_pressed(vk_left) { x-=16 sprite_index = postac_lewo } if keyboard_check_pressed(vk_right) { x+=16 sprite_index = postac_prawo } if keyboard_check_pressed(vk_up){ y-=16 sprite_index = postac_gora } if keyboard_check_pressed(vk_down){ y+=16 sprite_index = postac_normalna/dol } Co do poprzedniego postu... Po prostu też jestem początkujący to póki co bardziej się rozumiemy ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Zlote slowa ! :rolleyes: dzieki pomogles mi i rozwiazales moje problemy z ta gra! chyba czas zamknac temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się