Skocz do zawartości

Robotix


Dawidds

Sonda  

22 użytkowników zagłosowało

  1. 1. jaki widok jest lepszy?

    • Top-down
      7
    • Izometryczny
      15


Rekomendowane odpowiedzi

W ankiecie jest ponad 2x więcej głosów na izometrię, także robię izometrię... :P

 

Ale póki nie wymyślę, jak by liczyć te pozycje w iso, to nic nie zrobię - bo to jest tak: muszę móc z pozycji [x,y] wyznaczyć pozycję w siatce, ale jednocześnie muszę też móc z pozycji w siatce wyznaczyć pozycję [x,y].

I przez to mój pomysł z "ręcznym" zwiększaniem wartości współrzędnych odpada... ;|

 

Ehhh... mam ochotę zrobić system różnych wysokości bloczków, już mam to wszystko ładnie zaplanowane, ale bez tych pozycji nie mogę nawet zacząć... ;/

 

Edit: Jeah! :)

Oto i moje dzieło:

GML
//convert(x, y);

// Konwertuje normalne pozycje x,y na wspolrzedne iso.

// Wynik zapisuje do zmiennej global.iso_x i global.iso_y

var ix;

ix = 0;

 

while(argument0<argument1)

{

argument0 += 1;

argument1 -= 1;

ix -= 1;

}

while(argument0>argument1)

{

argument0 -= 1;

argument1 += 1;

ix += 1;

}

 

global.iso_x = ix;

global.iso_y = argument0;

Męczyłem się nad tym prawie godzinę :P

A wystarczyło namalować sobie na kartce grida, zapisać kilka par współrzędnych, i zapisać zauważoną zależność w GMie... :D

 

No, to pozostaje mi tylko napisać funkcję odwrotną, i można robić system wysokości bloczków =D

 

Ed2: Kolejny screen.

Jak sądzicie, co zrobi pokazany kod :D ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...