I am vader Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Cześć, robię platformówkę i mam problem z lądowaniem helikoptera. Gracz nim steruje, a to, czy się unosi czy nie zrobiłem na vspeedzie. Inaczej mówiąc vspeed odpowiada zarówno za opadanie jak i za unoszenie się przy trzymaniu odpowiedniego klawisza. Ale to właśnie rodzi problem z lądowaniem helikoptera, gdyż zamiast stać na ziemi stoi 1-2 piksele nad nią. Poniżej jest link do gry w formacie gm6: https://gmclan.org/up4324_11_rescopter.html Edit: PPM >> zapisz element docelowy jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Napisz własny system vspd/hspd (odpowiedniki vspeed/hspeed), które poruszając się co piksel sprawdzają, czy pole w daną stronę jest wolne. Dzięki temu choćbyś dał vspd=10000, a ściana by miała grubość 1px, to i tak nic by przez nią nie przeszło. Choć przyznaję, nie oglądałem pliku - ale przypuszczam, że to to ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 To raczej problemu nie rozwiązuje bo i tak się zatrzyma za szybko. Próbowałem while użyć, że jeżeli stoi nad blokiem to automatycznie upada o te kilka px, ale mi źle wyszło i usunąłem. Jak ktoś ma sposób, jak to napisać, to niech powie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 sorka... trochę kiczowato to zrobiłem ale może tobie to wystarczy ;] https://gmclan.org/up3309_11_rescopter.html Edit: Napisz do mnie jak ściągniesz bo chce plik usunąć ;] Edit2: Widze ze szykuje sie nam gra w stylu Space Taxi :D:D bardzo chętnie pogram xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Nie wiem, czy już rozwiązane, czy nie w każdym razie ściągnąłem przykład no i zrobiłem tak, że usunąłem ze stepu pierwszą linijkę całą, a w create dorzuciłem gravity = 0.08 gravity_direction = 270 i działa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Moze zrob jakos tak: GML //step helikoptera: if place_free(x,y+1) { vspeed+=0.5 } else { vspeed=0 } if keyboard_check(vk_up) and vspeed>-10 vspeed-=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Dziękuję wszystkim za pomoc. Chyba najlepiej i tak zakończę ten projekt, bo jest dość dziurawy, ale i tak dzięki wielkie :). Zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi