Skocz do zawartości

Zablokowane Lądowanie helikoptera


I am vader

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, robię platformówkę i mam problem z lądowaniem helikoptera. Gracz nim steruje, a to, czy się unosi czy nie zrobiłem na vspeedzie. Inaczej mówiąc vspeed odpowiada zarówno za opadanie jak i za unoszenie się przy trzymaniu odpowiedniego klawisza. Ale to właśnie rodzi problem z lądowaniem helikoptera, gdyż zamiast stać na ziemi stoi 1-2 piksele nad nią. Poniżej jest link do gry w formacie gm6:

https://gmclan.org/up4324_11_rescopter.html

 

Edit:

PPM >> zapisz element docelowy jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz własny system vspd/hspd (odpowiedniki vspeed/hspeed), które poruszając się co piksel sprawdzają, czy pole w daną stronę jest wolne.

 

Dzięki temu choćbyś dał vspd=10000, a ściana by miała grubość 1px, to i tak nic by przez nią nie przeszło.

 

Choć przyznaję, nie oglądałem pliku - ale przypuszczam, że to to ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej problemu nie rozwiązuje bo i tak się zatrzyma za szybko. Próbowałem while użyć, że jeżeli stoi nad blokiem to automatycznie upada o te kilka px, ale mi źle wyszło i usunąłem. Jak ktoś ma sposób, jak to napisać, to niech powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy już rozwiązane, czy nie w każdym razie ściągnąłem przykład no i zrobiłem tak, że usunąłem ze stepu pierwszą linijkę całą, a w create dorzuciłem gravity = 0.08 gravity_direction = 270 i działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...