Ch3mical Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Tworzę silnik Menadżera piłkarskiego i mam kilka pytań: 1. Jak zrobić, że jeżeli obj_NP jest przy piłce (ma z nią kolizję) i jest w odległości 100 pikseli od bramki, to ma prawdopodobieństwo że uderzy 40%, jeżeli jest 80 pikseli od bramki to prawdopodobieństwo wzrasta o 20% itp. Gdy jest 100 pikseli od bramki, to może uderzyć, lecz nie musi. Wiecie o co chodzi? :] 2. Czy jest takie coś jak wracanie na macierzystą pozycję? Jeżeli tak, to prosiłbym o kodzik czy coś :P (pozycja, na której był object w momencie room_startu) 3. Gdy piłkarze grają normalnie, to room_speed jest 4x szybszy, jeżeli zaś piłka jest w posiadaniu piłkarzy czerwonych (lub niebieskich) i jest 100 pikseli od bramki przeciwnika, to room speed zmienia się na normalny, jeżeli zaś piłka się znowu oddali, to room_speed wraca do 4x 4. Jak zrobić celność. Miałem kiedyś przykład strzelanki, że żołnierz ma karabin i strzela w kierunku celownika, jednak niekiedy pociski nieco schodziły z toru lotu. Chciałbym tak zrobić, tylko że z zawodnikiem i piłką. 5. Gdy piłka jest w posiadaniu drużyny atakującej i piłka znajduje się na połowie przeciwnika, cała linia piłkarzy (obrona, pomoc, atak) przesuwają się o 100 pikseli w dół ekranu Pytań może jeszcze trochę dojść. Mam nadzieję, że nie sprawią wam problemu (przynajmniej tym zaawansowanym GM'owiczom) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 2. xstart i ystart, uzyj ich np w move_towards_point lub innej funkcji lub po prostu przypisz do x i y. 4. jesli np. pilka przyjmuje wartosc direction od zawodnika uzyj round(random(x)) dodajac pilce troche directiona przez co bedzie skrecac. 5. Hmm ja mysle ze trzeba by albo miezyc odległosc od bramki naszej do połowy zeby sprawdzic czy sa na naszej połowie albo uzyc colision_rectangle(), w takim wypadku przełanczasz zmienną u swoich zawodników na taką ktora kaze im wracac na swoją połowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 1. Użyj random i w zależności od dystansu do bramki zmieniaj szansę 2. xstart, ystart 3. zmniejszaj room_speed biorąc pod uwagę z kim jest kolizja i dystans do bramki 4. direction=point_direction+(random(celność/100)) 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ch3mical Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Aha, jeszcze jedno pytanie: 6. Jak zrobić, aby gdy piłkarz jest w odległości <10 od parent_red to się rozbiega, ale dalej podąża za piłką. Już próbowałem, żeby się odbił, ale oni się wtedy blokują i jak dam speed=0 to już w ogóle stają i się nie ruszają. Dzięx za odpowiedzi przy tamtych pytaniach, oczywiście za pomoc 100% credits :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Daj mu mp_potential_step do piłki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się