szpaq99 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 (edytowane) jak właśnie zrobić taki checkpointy jak w Crash że jak zginę to nie przenosi do checkpoint który ostatni rozwaliłem ?? Będe wdzięczny za odpowiedź, na jakiej metodzie roić save .ini czy .isave dawidsa edit1: przepraszam za błąd w nazwie tematu Edytowane 18 Kwietnia 2009 przez szpaq99 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Zapisz w ini pozycje x,y checkpointa i po deadzie ustawiać tam gracza :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 ale w ini czy w isave Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Może zapiszesz w ini ,a na koniec gry skasujesz ini,żeby nie można było oszukiwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 ale w ini czy w isaveO, czuję się zaszczycony :> A możesz w isave - będzie szybsze, i bezpieczniejsze... :P Ale jeśli chcesz, aby checkpointy działały tylko w czasie gry (po wyłączeniu gry trzeba zaliczyć lvl od nowa) daj w kolizji z checkpointem: GML global.chpnt_x = x; global.chpnt_y = y; , a po śmierci ustawaj pozycje gracza na te ze zmiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Dzięki credits gratis za isave ale widziałem przykład ładowanie graficzek do gry z pliku i z folderu byłbym wdzięczny jak ktoś by podał linka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Co za idiotyczny pomysł, żeby takie rzeczy robić na oddzielnych plikach. Kod Dawiddsa jest jakby dobry, ale to zależy co chcesz osiągnąć. Bo jak tak zrobisz to to wszystko będzie identycznie jak w momencie przegranej. Czyli martwi będą przeciwnicy wszyscy których zabiłeś. Również ci których zabiłeś po zdobyciu check pointa :) Ale jak ci to odpowiada to ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 platyna bo chciałem wczytać backround z folderu Grafika o nazwie Niebo.bmp a jest taki jakiśsprosób żeby martwi wrogowie byli martwi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Za każdym razem jak zabijesz wroga zapisujesz jego id do jakiejś tablicy z etykietką 0. Gdy zdobędziesz checkpoint wszystkim wrogom w tablicy zmieniasz etykietkę na 1 (to oznacza że są już zcheckpointwani) Teraz kiedy przegrasz to restartujesz rooma i przeglądasz całą tablicę. Jeśli jest etykietka 1 to niszczysz wroga o danym id, a jeśli 0 to go zostawiasz a wywalasz id z tablicy. No i tworzysz sobie dodatkową zmienną global.check_point która ma 0 jeśli nie zdobyłeś jeszcze żadnego checka albo 1 jeśli już jakiś zdobyłeś I przy starcie rooma ustawiasz gracza na te zmienne co ci dawidds podał, ale tylko jeśli global.check=1l, bo jak 0 to znaczy że nie zdobyłeś jeszcze żadnego checka i trzeba od startu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 a co z wczytywaniem backrounda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 A co to ma do checkpointów? back_niebo=background_add("Niebo.bmp",0,0,0); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 ale nie pokazuej mi w moim roomie tego backrounda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Bo musisz go ustawić background_index[0]=back_niebo; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 aby nie zaśmiecać forum i nie pisać nowego tematu do Crackk dał mi taki kod na most ala jazz rabbit ale jak ponim chce pochodzić most się rozsówa i spada na dół pisałem crackowi ten błąd ale mi nie odpisał więc kod GML //create kodu QuadInitiation( "QuadEngine.dll" ); // inicjacja silnika ( "nazwa_dll.dll" ) QuadPhysicsSetInertion( 0.9 ) // bezwladnosc objektow ( numer >0 i <1 ) ilosc_szczebli = 10; szerokosc_sprita = 10; poz_xstart = x; // od kad ma byc most poz_ystart = y; // -||- poz_xend = x + ilosc_szczebli*szerokosc_sprita*1.5; // do kad ma byc most poz_yend = y; for ( i = 0; i < ilosc_szczebli; i += 1 ) { a[ i ] = QuadObjectAdd( ); QuadObjectSetPos( a[ i ], poz_xstart * i, poz_ystart ); QuadObjectSetRange( a[ i ], szerokosc_sprita/2 ); ax[ i ] = QuadObjectGetX( a[ i ] ); ay[ i ] = QuadObjectGetY( a[ i ] ); } lud = QuadObjectAdd( ); QuadObjectSetPos( lud, x, y ); QuadObjectSetRange( lud, 16 ); // 32 : 2 = 16. Szerokosc sprita dzielone na dwa ludx = QuadObjectGetX( lud ); ludy = QuadObjectGetY( lud ); GML // step kodu for ( i = 0; i < ilosc_szczebli-1; i += 1 ) { QuadObjectGlueForced( a[ i ], a[ i+1 ], szerokosc_sprita+1 ); } QuadObjectSetPos( a[ 0 ], poz_xstart, poz_ystart ); QuadObjectSetPos( a[ ilosc_szczebli-1 ], poz_xend, poz_yend ); QuadObjectSetPos( lud, obj_franky.x, obj_franky.y ); QuadPhysicsUpdate( ); ludx = QuadObjectGetX( lud ); ludy = QuadObjectGetY( lud ); for ( i = 0; i < ilosc_szczebli; i += 1 ) { ax[ i ] = QuadObjectGetX( a[ i ] ); ay[ i ] = QuadObjectGetY( a[ i ] ); } obj_franky.x = ludx; obj_franky.y = ludy; GML // event game end QuadFree( "QuadEngine.dll" ); // zwalniamy silnik z pamieci</span> GML // draw kodu for ( i = 0; i < ilosc_szczebli; i += 1 ) { draw_sprite( sDeseczka, 0, ax[ i ], ay[ i ] ); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się