Gość Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Witam, mam problem bo pobrałem tutorial A First Person Shooter ze strony http://www.yoyogames.com/make/tutorials i podzieliłem animację strzału na dwie strzał i przeładowanie, ale nie było amunicji i przeładowania więc dorobiłem, wszystko działa, ale nie umiem zrobić tak, aby na przeładowanie była inna animka ew. mogę znowu połączyć animację w jedną, ale tylko jak to konieczne :P press R-key GML //przeładowanie -częsc pierwsza if ( not laduj ) exit magazynek = ammo_wmagazynku[ bron ] max_magazynek = pojemnosc_magazynka[ bron ] ammo = ammo_zapasowe[ bron ] if ( magazynek < max_magazynek and ammo > 0 ) { laduj = false alarm[ 1 ] = ladowanie_length[ bron ] sound_play ( ladowanie_sound[ bron ] ) } Alarm 1 GML // przeładowanie =) - część druga magazynek = ammo_wmagazynku[ bron ] max_magazynek = pojemnosc_magazynka[ bron ] ammo = ammo_zapasowe[ bron ] if not ( magazynek < max_magazynek ) exit if ( ammo == 0 ) exit laduj = true roznica = max_magazynek - magazynek if (ammo >= roznica) { ammo -= roznica magazynek = max_magazynek } else { magazynek += ammo ammo = 0 } ammo_wmagazynku[ bron ] = magazynek pojemnosc_magazynka[ bron ] = max_magazynek ammo_zapasowe[ bron ] = ammo Kod przeładowania pochodzi z przykładu: Zmiana broni & przeładowanie P.S. mogę wrzucić grę żeby pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 GML (step) if keyboard_check_press(ord('R')) { sprite_index=sprite_przeładowania } /*ew. możesz usunąć "if keyboard_check_press(ord('R'))" i klamry, oraz wkleić to do "Key Press R" */ GML (Animation End) sprite_index=normalny_pistolet I czemu robisz zmienne ze spacjami? "if ( not laduj ) exit" Wtedy ci nie zadziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Lol, Ghost to "if ( not laduj ) exit" to jest dobrze. Too "not" nie znaczy tutaj czesci nazwy zmiennej tylko wyrazenie "nie". Sprawdza tym czy zmienna jest na false. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Lol, Ghost to "if ( not laduj ) exit" to jest dobrze. Too "not" nie znaczy tutaj czesci nazwy zmiennej tylko wyrazenie "nie". Sprawdza tym czy zmienna jest na false. Hm, pierwsze słysze ;p Ja do tego używam if laduj=false xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Przy uruchomieniu gry wyskakuje: FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for object obj_gun: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: if keyboard_check_press(ord('R')) at position 4: Unknown function or script: keyboard_check_press Jaki jest skrypt pod GM 7.0 Pro zarejestrowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 keyboard_check_pressed(...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Nie ma animacji przeładowania ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Nie ma animacji przeładowania ;/ Bo musisz ją wgrać lol? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Jak wgrać? Animacje mam wgraną lol ;/ a w kodzie mam tak: if keyboard_check_pressed(ord('R')) { sprite_index=sprite_shotgun_reload } A animacja nazywa się "sprite_shotgun_reload" więc co lol? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Jak wgrać? Animacje mam wgraną lol ;/ a w kodzie mam tak: if keyboard_check_pressed(ord('R')) { sprite_index=sprite_shotgun_reload } A animacja nazywa się "sprite_shotgun_reload" więc co lol? Zapewne masz za szybką. Zmniejsz, dodaj: GML (Create) image_speed=0.2 A jak nie działa to powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Chwile, bo coś mi nie pasuje, mam zrobić dwa obiekty? Bo w jednym jak dodam image_speed=0.2 to cały czas leci animacja strzału ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 sprite_index=reloadshotgun image_speed=0.3 if (image_index==numerostatniejklatkianimacji) { sprite_index=zwykłygnatsprite} ja bym tak to zrobił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Chwile, bo coś mi nie pasuje, mam zrobić dwa obiekty? Bo w jednym jak dodam image_speed=0.2 to cały czas leci animacja strzału ;/ Niemożliwe. Nie musisz robić dwóch obiektów. Wystarczy, że napiszesz: GML if keyboard_check_pressed(ord('R')) { image_speed=0.6 //najlepiej sprite_index=sprite_przeładowania } /*ew. możesz usunąć "if keyboard_check_press(ord('R'))" i klamry, oraz wkleić to do "Key Press R" */ A potem: GML (Animation End) image_speed=1 //normalność sprite_index=gun_normalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Wiecie co? Po prostu podam wam linka z grą i niech ktoś naprawi albo chociaż powie co mam źle ;/ Link: http://www.speedyshare.com/156278819.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 GML (Animation End)image_speed=1 //normalność sprite_index=gun_normalny zmieniam to image speed, patrze a to nic nie daje. Sprobuj sam Ghost... :/ przy predkosci 0.8 i 10.4 jest to samo... :/ rowniez mam ten problem... ;/ A co do animacji strzalu, to ona moze byc ustawiona za pomoca alarmu, tak samo przypuszczam ta, ale tutaj cos nie wychodzi... <_< E: pokazuje tylko pierwsza klatke :/ Moze to jakos naprowadzi naszych mistrzow ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się