Skocz do zawartości

Runnr


Rekomendowane odpowiedzi

Czymże jest gra, bez zapowiedzi...

Runnr, mój nowy projekty to roguelike, którego pisze w c++. I będzie to właściwie pierwszy powarzny projekty pisany w owym języku. Ale do rzeczy.

 

Łads de fak, czyli o co kruca chodzi?

Głównym celem projektu jest zrobienie "szybkiego" rogala, coś na wzór DoomRL. Czyli główną atrakcją będzie wszechobecna akcja, strzelanina i ogólnie ręka, noga, mózg na ścianie :D Ale nie zapominajmy o klasyce w rogalikach - tworzenie i późniejsze rozwijanie postaci będzie, ale o tym za chwilę. Właściwie to już wiecie o co mi chodzi i co chcę stworzyć. Teraz czas przejść...

 

Witaj wesoła przygodo, czyli fabuła!

Fabuła nie będzie skomplikowana i wielowątkowa. Ba! Przewiduje 1 wątek :) Jaki? A no taki - jako dzielny Joe G. (nazwisko nieznane) wbijamy się z wesołą kompanią do starej rudery, zwanej laboratorium albo kompleks naukowy. Buszując wśród pierdół, drużyna dochodzi do ostatniego piętra kompleksu, robi się ciemno, drużyna zostaje wybita, zostaje tylko Joe G... ciach!

I jak się domyślacie z kompleksu trzeba uciec (tak! podobne do DoomRL, owszem nie zaprzeczem). Fabuła gupia, ale taka ma być. Jakieś pomysły? Walić śmiało :) Teraz czas na...

 

Podaj cegłę, czyli gameplay!

Po napisowym intrze (no bo animacji ascii nie zrobię, o nie!) odrazu wpadamy w wir akcji. A właściwie nie, bo przez kilka korytarzy będzie takie... hmm... tutorial. O ile wiem, to tutorialu nie było jeszcze w żadnym rogalu, więc nowość chołota panie! :) Po obowiązkowym tutorialu chwytamy za guna (będzie ich ok. 9) i idziemy wybijać stwory. A stworów też będzie kilka typów. Każda broń będzie miała określony zasięg. Of koz, będą też bronie białe (ok. 15 ich będzie? :)). Z b. palnej strzelanie będzie wyglądać jak w większości rogali - rysujemy "linie strzału" po której ma polecieć nabój. Ale nie ma tak łatwo! Czasami nie trafimy i każda broń ma inny zasięg. Shotgun wymiata, ale tylko na krótki dystans, a taka snajperka to na końcu planszy upolujemy stwora :) Jeżeli chodzi o białą to tak - "wsadzamy" jakiś nożyk w łapke ludka i poprostu wbiegamy na wroga. Będzie to atak rękoma + obrażenia z broni białej... cuś a'la Neuroshima. Przewiduje, że pojawią się też materiały wybuchowe. Niektórymi specyfikami będziemy mogli rozwalić ściane albo inną kupe cegły. A! No i pojawią się też NPC, tyle że żadko, bo to zbędne ;P Możemy przejść do...

 

FIAT 126P, czyli silnik!!

Silnik w całości będzie mój. Rozmyślam też, że po zrobieniu gry, przygotować kod gry (wyciąć pare rzeczy, itp. :)) i dać jako darmowy engine do rogali. Ale to tylko propozycja... no właściwie nie wiem co pisać. Jakieś pytania to walić prosto z mostu.

 

No i to na tyle. Jak macie jakieś pytania dotyczące premiery/gry to pisać. Pozdrawiam.

 

PS. Tutaj macie liste TODO, może kogoś to interesuje.

1. Opracować menu (plansza tytułowa)

2. System sterowania postacią

3. Opracować pod-menu tworzenia postaci

4. Pozostały gameplay (strzelanie, inventory itd.)

5. Przygotować plansze, mapy.

6. AI stworów

7. Jakieś dodatkowe bajery

8. Wygrzebać bugi i ew. usprawnić kod.

9. Wydalić na świat.

10. Sprawdzić czy czegoś nie pominąłem w TODO

 

Gdzieś na dniach pojawi się screen (albo kilka screenów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...