Platyna Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Przykład został wykonany na życzenie Roki'ego. Administratorzy: Jeśli chcecie możecie wrzucić na stronę :) https://gmclan.org/up348_4_edytor_przyklad.html Przykład pokazuje jak zrobić prosty edytor leveli będący oddzielnym plikiem niż gra właściwa (nie wiem po ką czaszkę, Roki tak chciał) Przykład wykorzystuje pliki ini do zapisu. Wszystko ładnie opisałem mam nadzieję :) Szukajcie błędów. Wydaje mi się, że wszystkie wyeliminowałem, ale mogę się mylić. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Dzięki Platyna, ale czy nie da się bez PRO, to draw_sprite_ext? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Możesz z tego zrezygnować. To tylko taki bajer żeby przy kursorze ci rysowało półprzezroczysty obiekt jaki masz aktualnie wybrany. Możesz zastąpić zwykłym draw_sprite(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Dzięki Ci, naprawdę składam Ci dzięki wielkie, przykład jest cool, spoko, no i rządzi, tego szukałem, daje... 5/5! Jak dla mnie na główną strone może iść... z lepszą grafiką :jezor: @EDIT:Błędem jest grafika XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 platyna jak zrobisz że po bokach wszystkie obiekty do wstawiania i że jak jes tich dużo zrób scroll po zmiana obiektów w edytorze jest monotonna więc zrobisz mi to (chodzi mi o te przyciski up i down) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 To jest przykład edytora. :P Ogólnie ma pokazać zapisywanie i wczytywanie w jak najprostszej postaci, aby było łatwe do zrozumienia i każdy mógł przerobić do swoich potrzeb. Przykład suwaka ktoś kiedy zrobił. Nie można wrzucać do przykładu wszelkich bajerów bo to stanie się niezrozumiałe dla noobów. Przykład musi pokazywać jedną konkretną rzecz ale porządnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 No racja, a ja już mam problem :/ ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Key Press Event for Key for object o_llevel: Error in code at line 18: instance_create(b,c,obj[a]); at position 26: Unknown variable obj or array index out of bounds Błąd mi wywala przy ładowaniu :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Nie może znaleźć/odwołać się do tablicy obj[], musisz ją zadeklarować, a jeśli masz w innym obiekcie to musi być globalna. (np. global obj[0] = "ble" ) Coś o tablicach : http://gamemaker.wikicomplete.info/array Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 ej a jak można do tego dodać jakiś tileset bo mam dużo grafy w nim i backroundy co ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Poradziłem sobie :D Zamieniłem obj[a], w instance_create na samo a :P @UP:Backgroundy to można wybierać, po stworzeniu, pyta cię jaki chcesz bg , a ty wybierasz, a te titleset to nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Poradziłem sobie :D Zamieniłem obj[a], w instance_create na samo a :P @UP:Backgroundy to można wybierać, po stworzeniu, pyta cię jaki chcesz bg , a ty wybierasz, a te titleset to nie wiem... Ja piernicze... To nie jest po to byś bezmyślnie kopiował kod, a jak coś nie działa to kombinował z jakimiś kretyńskimi kombinacjami! To jest po to byś to zrozumiał i się tego nauczył! Nie możesz tego zamienić na samo a. Teraz ci działa ale jak dodasz nowe obiekty to ci będzie wstawiał nie te co chcesz. Teraz ci zadziałało bo fartem obiekt ma takie samo id jak index w tablicy obj[] Nie po to robiłem ten przykład żebyś bezmyślnie kopiował. Postaraj się go zrozumieć! :/ Przeczytałeś w ogóle ten plik "CZYTAJ TO!!!" i komentarze w kodzie? Wątpię :/ A błąd ci wywaliło pewnie dlatego, że nie uzupełniłeś tablicy obj[] swoimi obiektami... -_- EDIT: Luknąłem w ten twój edytor co masz w uploaderze. Widząc błędy jakie wywala jestem już na 100% pewny że nie przejrzałeś wcale tego kodu... -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Naprawdę ładnie wykonane. Można kogoś poprosić, żeby zrobił rooma bez dawania projektu gry ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Jakie błędy wywala? Nie kopiowałem bezmyślnie, czytałem CZYTAJ TO, tam było napisane że nie sądziłeś że ktoś to przeczyta i czytałem komentarze do kodów no ale bez jaj: //Jak tego nie rozumiesz to idź się napij kakao A tablice sam uzupełniłem swoimi objektami! @EDIT: No mam jeden błąd, po wczytaniu jest gra zatrzymana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 To możesz mi powiedzieć jakim cudem twoja przeróbka wywala mi że nie ma obiektu "edytor" przy usuwaniu obiektów? :/ Nazwałeś go sobie inaczej a w kodzie nie zmieniłeś. Kurde miałeś tam wszystko gotowe. Jedyne co wystarczyło zrobić to uzupełnić tablice. Wyślij mi swój plik to zaraz znajdę co tam za błędy porobiłeś. //Jak tego nie rozumiesz to idź się napij kakao No chyba nie wymagasz ode mnie bym ci komentował do czego służy for? A że jego działanie każdy nawet największy noob znać powinien to w komentarzu strzeliłem taki joke :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Nie wymagam, ale mogłeś napisać normalnie :P Błędy poprawie z tym "edytor", zobacze :P Dam w edicie jak coś... @EDIT:No był błąd, dzięki :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się