hudy0070 Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Mam kilka pytań dotyczących tych zmiennych globalnych: 1. Czy używanie ich w dużych liczbach bardzo spowalnia pracę gry albo czy w ogóle spowalnia? 2. Czym się różni od globalvar.zmienna ? 3. Czy maja określoną liczbę tak jak argumenty ? Czy też można ich używać do woli ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 1. Nic mi o tym nie wiadomo 2. Tym że nie musisz wszędzie global pisać 3. Do woli, ile chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Zmienne globalne w GMie to trochę kicz - robimy sobie obiekt glob, zaznaczam mu persistent, i od teraz mamy własny rodzaj zmiennych globalnych (używane glob.zmienna) :P 2. globalvara używamy w sytuacjach, kiedy chcemy np. wczytać dynamicznie sprite do gry. globalvar spr_hero; spr_hero = sprite_(...); I od teraz możemy używać tego sprita normalnie, jak każdego tego, który już w grze jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Dawwids zaznaczając persistent obiekt będzie przechodził z roomu do roomu ale, czy Event create będzie wykonywany tylko raz w 1 roomie czy też w każdym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Tak :) Tylko w pierwszym. Tworzy się raz i sobie zyje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się