Skocz do zawartości

XenoN PlayGate


PsichiX

Rekomendowane odpowiedzi

xeplaygatelogomini.png


Tytuł: XenoN PlayGate

Gatunek: Silnik (dokładnie to wrapper do silnika)

Opis:
XenoN PlayGate jest wrapperem silnika XenoN Core dla programu GameMaker (w wersji 6.1 lub nowszej). Obsługuje on takie moduły jak:

* GraphX - moduł graficzny, oparty na bibliotece OpenGL (co pozwoli silnikowi w przyszłych wersjach na multiplatformowość).
* Physics - moduł fizyczny, obsługujący fizykę punktów i powierzchni. Daje to możliwość tworzenia brył nieokreślonego kształtu. W przyszłości dodana zostanie fizyka Rigid Body.
Moduł jest w fazie testów. Zostanie udostępniony publicznie w pełnej wersji PlayGate

Moduły które zostaną wprowadzone w przyszłych wersjach PlayGate:

* Psyche - Moduł sztucznej intelignecji działający na zasadzie podobnej do sieci neuronowych. Pozwala na programowanie (za pomocą własnego języka skryptowego) zachowań współzależnych oraz samoistną ewolucję mózgu (nauka nowych zachowań na podstawie rezultatu procesu przetwarzania sygnałów).
Moduł jest w fazie testów
* TimeBridge - Moduł umożliwiający wirtualne "podróże w czasie", czyli kontroluje elementy zmieniające się w czasie (w tym fizyka).
Moduł jest w fazie produkcji

"Na początku był XenoN..." ...w wersji wyłącznie dla GameMakera. Zaczęło się od pisania skryptów GML ułatwiających tworzenie gier (3D) w programie GameMaker, następnie pierwsze testy wyświetlania grafiki w OpenGL, jednak potrzebne okazało się dodanie fizyki do gry, więc moduł graficzny chwilowo przeszedł w stan hibernacji i po stworzeniu pierwszej stabilnej wersji fizyki silnika powrócono do rozwijania modułu graficznego. Jednak oazało się że silnik ma pewne ograniczenia struktury kodu jaką narzucał interfejs GameMakera. Do czasu uzyskania efektów graficznych przewyższających wbudowane możliwości GameMakera silnik był przeznaczony głównie dla tego programu, jednak został przepisany na nowo, zastosowano optymalniejszą struktura kodu, przez co silnik stał się użyteczny głównie dla aplikacji pisanych w C/C++, a jako interfejs pomostowy umożliwiający używanie XenoN Core w GameMakerze, stworzono XenoN PlayGate. Pierwotny PlayGate Framework był szkieletem aplikacji pisanych w C/C++, używający GMthreads (by Snake) do komunikacji z GameMakerem.

Wraz z silnikiem zamieściłem przykład użycia w postaci lekcji krok po kroku. Na bazie tych lekcji kończę tworzyć nieskomplikowanego Casuala.
Dodam, że w wersji Beta nie ma fizyki (dojdzie w pełnej - kwestia kilku dni), a tą wersję potraktujcie jako testy, bo za kilka dni będzie już wersja finalna PlayGate'a.


INFO UPDATE!!! (20.05.2009)
PlayGate przeszedł totalną przemianę struktury oraz dodane zostały dwa nowe moduły. Została też określona lista wszystkich modułów jakie będzie posiadał XenoN. Oto one oraz ich aktualny stan:
icoChaosMini.pngChaos - Moduł fizyczny. Gotowy (rozwijany)
icoPhotonMini.pngPhoton - Moduł graficzny. Gotowy (rozwijany)
icoEchoMini.pngEcho - Moduł dźwiękowy. Gotowy
icoPsycheMini.pngPsyche - Moduł sztucznej inteligencji. W fazie testów
icoUnknownMini.pngTimeBridge - Moduł kontroli czasu wirtualnego. W fazie produkcji
icoUnknownMini.pngEther - Moduł sieciowy. W fazie produkcji

Download: Strona główna projektu PlayGate (wraz z Dokumentacją)
Rozmiar pliku: ~2 MB

Autorzy:

Programowanie:
PsichiX

Fabuła:
<brak>

Grafika:
PsichiX

Muzyka:
<Brak, nie licząc intra>


Screeny:
Screen 1
Screen 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pierwsze co to blad widze, error defining external function. Tak wypakowalem.

Ouu, Poxi, dziwny błąd, może to co Crack poradzil pomoze, albo moze tez to byc wina rozpakowywania na pulpicie (w co watpie).

Tak przy okazji powiem, ze dokumentacja na stronie jest jeszcze nie kompletna, bo musze dac dokladniejsze informacje do kilku funkcji.

 

EDIT: Ja wlaśnie ściągałem kilka razy na pulpit, do katalogu i nie miałem tego błędu :0

A z jakiej wersji GMa korzystacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zawsze muszą być jakieś problemy z tym co tutaj dajesz?Przez te twoje silniki palą się karty graficzne,wybuchają komputery,wyskakują błędy a tobie zawsze działa.Mi też to nie działa. :(

A czy Twoje "Mi to tez nie działa" polega na tym samym co podali inni (bo jak wiesz bledu nie rozwiaze bez wiedzy o tym co za blad)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez to jakos nie dziala;/

 

Odpalam przyklad pokazuje sie loader potem jest ten dzwiek... Xenon Core i sie wylacza cala gra/program.. nawet game maker mi nie wraca xD

 

do tego jest potrzebny 7.0 czy 6.1 ?? bo ja 7.0 mam ;]

 

Edit:

 

pomylka dalem alt+ctrl+del i tam wszystko jest xD

 

a wiec problem wyglada tak

 

odpalam.. dziwiek "xenon core" i potem znikaja oba okienka aplikacja sie nie zamyka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojojoj, nieciekawie ;/ hmm, to Cekol (i inni ktorzy maja blad), zrob taki myk:

jak masz obiekt Engine, tam gdzie masz funkcje: Initiation() i w niej argument XE_MESSAGE zamien na XE_RICHTEXT. Potem odpal, i podeslij mi log xenona ktory sie wygeneruje do pliku html w tym samym folderze, ok? To bardzo wazne.

 

PS. Ja robilem to pod 6.1 wiec na wyzszych tez powinno pojsc, ale zaraz jeszcze sprawdze to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm znowu ktoś ma pracować nad twoimi błędami.Oto wielki powrót starego mistrza z nie działającym szajsem. :sp_ike: Czy kiedykolwiek dasz coś działającego?Pytam cię grzecznie,bo zawsze to co tu wrzucasz jest g-warte.Widać,że przyssawki ratują cię gwiazdkami o wielki mistrzu hehe ale ważne,że jest z czego się pośmiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tfu, pomylka, wybacz. Zamien na XE_FILE ;P wtedy pojawi sie plik .log

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z logu od OrliPL nie widac zeby gdzies byl blad, a powiedz, podczas intra pokazuje Ci sie grafika czy nie? bo jak nie to moze to byc wina starej wersji OpenGLa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z logu od OrliPL nie widac zeby gdzies byl blad, a powiedz, podczas intra pokazuje Ci sie grafika czy nie? bo jak nie to moze to byc wina starej wersji OpenGLa

 

 

normalnie pokazuje mi sie to logo... ten obrazek i ten dzwiek po tym wszystko znika i widac to tylko w Menadżerze zadań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie pokazuje mi sie to logo... ten obrazek i ten dzwiek po tym wszystko znika i widac to tylko w Menadżerze zadań

 

Przynajmiej jakieś można z tego wnioski wyciągnąć np nie promuj szajsu na wstępie swoim logiem,bo się przejedziesz.

 

Edit:Idź współpracować z Castro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz sciagam ;] tego runtima .... powiem czy dziala w Edicie ;]

 

i kupsko ;/ nie dziala dalej mam to samo...

 

ściągałem tego runtima odpaliłem tam się coś przekopiowało i odpaliłem przykład i dalej to samo...

pokazuje się logo dźwięk i all znika;/

 

edit 2 ... resne kąpa i lookne czy da rade;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmiej jakieś można z tego wnioski wyciągnąć np nie promuj szajsu na wstępie swoim logiem,bo się przejedziesz.

Nie trafiłeś kolego. Logo jest po to by sprawdzić już na wstępie czy wyświetlanie jest prawidłowe, jeśli loga nie widać to błąd karty, jak widać i jest błąd dalej to przynajmniej wiem gdzie powodu szukać, po to też logi zrobiłem. Ale chyba już wiem jaki jest powód tego że Wam się wyłącza.

Widocznie brak Wam runtime'a visuala, bo kompilowalem w nim i silnik i wrapper i poki co dzialalo tym co maja albo visuala albo tylko runtime'a.

 

Ale pierw ściagnijcie ten test:

https://gmclan.org/up1105_3_Test.html

i odpalcie test_no_log.exe, jak nie zadziala to potem test_log.exe i podeslijcie log

 

EDIT: Wlasnie dostaje byc moze rozwiazanie problemu wiec jak tylko przekompiluje silnik i wrapper to podesle i zobaczymy czy brak pewnej opcji kompilacji byl problemem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...