PsichiX Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Tytuł: XenoN PlayGateGatunek: Silnik (dokładnie to wrapper do silnika)Opis: XenoN PlayGate jest wrapperem silnika XenoN Core dla programu GameMaker (w wersji 6.1 lub nowszej). Obsługuje on takie moduły jak: * GraphX - moduł graficzny, oparty na bibliotece OpenGL (co pozwoli silnikowi w przyszłych wersjach na multiplatformowość). * Physics - moduł fizyczny, obsługujący fizykę punktów i powierzchni. Daje to możliwość tworzenia brył nieokreślonego kształtu. W przyszłości dodana zostanie fizyka Rigid Body.Moduł jest w fazie testów. Zostanie udostępniony publicznie w pełnej wersji PlayGate Moduły które zostaną wprowadzone w przyszłych wersjach PlayGate: * Psyche - Moduł sztucznej intelignecji działający na zasadzie podobnej do sieci neuronowych. Pozwala na programowanie (za pomocą własnego języka skryptowego) zachowań współzależnych oraz samoistną ewolucję mózgu (nauka nowych zachowań na podstawie rezultatu procesu przetwarzania sygnałów).Moduł jest w fazie testów * TimeBridge - Moduł umożliwiający wirtualne "podróże w czasie", czyli kontroluje elementy zmieniające się w czasie (w tym fizyka).Moduł jest w fazie produkcji"Na początku był XenoN..." ...w wersji wyłącznie dla GameMakera. Zaczęło się od pisania skryptów GML ułatwiających tworzenie gier (3D) w programie GameMaker, następnie pierwsze testy wyświetlania grafiki w OpenGL, jednak potrzebne okazało się dodanie fizyki do gry, więc moduł graficzny chwilowo przeszedł w stan hibernacji i po stworzeniu pierwszej stabilnej wersji fizyki silnika powrócono do rozwijania modułu graficznego. Jednak oazało się że silnik ma pewne ograniczenia struktury kodu jaką narzucał interfejs GameMakera. Do czasu uzyskania efektów graficznych przewyższających wbudowane możliwości GameMakera silnik był przeznaczony głównie dla tego programu, jednak został przepisany na nowo, zastosowano optymalniejszą struktura kodu, przez co silnik stał się użyteczny głównie dla aplikacji pisanych w C/C++, a jako interfejs pomostowy umożliwiający używanie XenoN Core w GameMakerze, stworzono XenoN PlayGate. Pierwotny PlayGate Framework był szkieletem aplikacji pisanych w C/C++, używający GMthreads (by Snake) do komunikacji z GameMakerem. Wraz z silnikiem zamieściłem przykład użycia w postaci lekcji krok po kroku. Na bazie tych lekcji kończę tworzyć nieskomplikowanego Casuala. Dodam, że w wersji Beta nie ma fizyki (dojdzie w pełnej - kwestia kilku dni), a tą wersję potraktujcie jako testy, bo za kilka dni będzie już wersja finalna PlayGate'a.INFO UPDATE!!! (20.05.2009) PlayGate przeszedł totalną przemianę struktury oraz dodane zostały dwa nowe moduły. Została też określona lista wszystkich modułów jakie będzie posiadał XenoN. Oto one oraz ich aktualny stan:Chaos - Moduł fizyczny. Gotowy (rozwijany)Photon - Moduł graficzny. Gotowy (rozwijany)Echo - Moduł dźwiękowy. GotowyPsyche - Moduł sztucznej inteligencji. W fazie testówTimeBridge - Moduł kontroli czasu wirtualnego. W fazie produkcjiEther - Moduł sieciowy. W fazie produkcjiDownload: Strona główna projektu PlayGate (wraz z Dokumentacją)Rozmiar pliku: ~2 MBAutorzy:Programowanie: PsichiXFabuła: <brak>Grafika: PsichiXMuzyka: <Brak, nie licząc intra> Screeny:Screen 1Screen 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Pierwsze co to blad widze, error defining external function. Tak wypakowalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Pierwsze co to blad widze, error defining external function. Tak wypakowalem. Ja nic nie mam :o a weź jeszcze raz ściągnij... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 U mnie również error, może za sprawą wersji GM'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Pierwsze co to blad widze, error defining external function. Tak wypakowalem. Ouu, Poxi, dziwny błąd, może to co Crack poradzil pomoze, albo moze tez to byc wina rozpakowywania na pulpicie (w co watpie). Tak przy okazji powiem, ze dokumentacja na stronie jest jeszcze nie kompletna, bo musze dac dokladniejsze informacje do kilku funkcji. EDIT: Ja wlaśnie ściągałem kilka razy na pulpit, do katalogu i nie miałem tego błędu :0 A z jakiej wersji GMa korzystacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Ja korzystam z 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drobiu Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Czy zawsze muszą być jakieś problemy z tym co tutaj dajesz?Przez te twoje silniki palą się karty graficzne,wybuchają komputery,wyskakują błędy a tobie zawsze działa.Mi też to nie działa. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Czy zawsze muszą być jakieś problemy z tym co tutaj dajesz?Przez te twoje silniki palą się karty graficzne,wybuchają komputery,wyskakują błędy a tobie zawsze działa.Mi też to nie działa. :( A czy Twoje "Mi to tez nie działa" polega na tym samym co podali inni (bo jak wiesz bledu nie rozwiaze bez wiedzy o tym co za blad)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 I mi i mi! Mi też nie działa! :D Odpalam jakiś przykład z folderu, pokazuje się wypaśne logo, po czym się wyłącza bez żadnego komunikatu :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Mi tez to jakos nie dziala;/ Odpalam przyklad pokazuje sie loader potem jest ten dzwiek... Xenon Core i sie wylacza cala gra/program.. nawet game maker mi nie wraca xD do tego jest potrzebny 7.0 czy 6.1 ?? bo ja 7.0 mam ;] Edit: pomylka dalem alt+ctrl+del i tam wszystko jest xD a wiec problem wyglada tak odpalam.. dziwiek "xenon core" i potem znikaja oba okienka aplikacja sie nie zamyka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 ojojoj, nieciekawie ;/ hmm, to Cekol (i inni ktorzy maja blad), zrob taki myk: jak masz obiekt Engine, tam gdzie masz funkcje: Initiation() i w niej argument XE_MESSAGE zamien na XE_RICHTEXT. Potem odpal, i podeslij mi log xenona ktory sie wygeneruje do pliku html w tym samym folderze, ok? To bardzo wazne. PS. Ja robilem to pod 6.1 wiec na wyzszych tez powinno pojsc, ale zaraz jeszcze sprawdze to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drobiu Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Hmm znowu ktoś ma pracować nad twoimi błędami.Oto wielki powrót starego mistrza z nie działającym szajsem. :sp_ike: Czy kiedykolwiek dasz coś działającego?Pytam cię grzecznie,bo zawsze to co tu wrzucasz jest g-warte.Widać,że przyssawki ratują cię gwiazdkami o wielki mistrzu hehe ale ważne,że jest z czego się pośmiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Nie chcę cie dobijać ale... Po zamianie XE_MESSAGE na XE_MESSAGE nie generuje się żaden plik html. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 zrobiłem tak jak mówiłeś PsychiX podmieniłem argument XE_MESSAGE na XE_RICHTEXT i żaden pliczek mi się nie pokazał w folderze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 tfu, pomylka, wybacz. Zamien na XE_FILE ;P wtedy pojawi sie plik .log Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 https://gmclan.org/up3309_4_xecore.html Edit: dużo waza te logi xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Log kończy się na "XeCore INFO: Trying to update scene". Ej wogóle to jakiś fail jest ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Z logu od OrliPL nie widac zeby gdzies byl blad, a powiedz, podczas intra pokazuje Ci sie grafika czy nie? bo jak nie to moze to byc wina starej wersji OpenGLa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Wszystko u mnie działa, jest fajnie, ciekawie, szybko działa, FPS na stałym poziomie, ogólnie git. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drobiu Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Może ja mam coś z winrarem? <_< Dacie screeny z tego czegoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Z logu od OrliPL nie widac zeby gdzies byl blad, a powiedz, podczas intra pokazuje Ci sie grafika czy nie? bo jak nie to moze to byc wina starej wersji OpenGLa normalnie pokazuje mi sie to logo... ten obrazek i ten dzwiek po tym wszystko znika i widac to tylko w Menadżerze zadań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Mimek , jesteś inny... jaką masz winde/ karte graficzna? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drobiu Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 normalnie pokazuje mi sie to logo... ten obrazek i ten dzwiek po tym wszystko znika i widac to tylko w Menadżerze zadań Przynajmiej jakieś można z tego wnioski wyciągnąć np nie promuj szajsu na wstępie swoim logiem,bo się przejedziesz. Edit:Idź współpracować z Castro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Przynajmiej jakieś można z tego wnioski wyciągnąć np nie promuj szajsu na wstępie swoim logiem,bo się przejedziesz. No weź już mu tak nie ciśnij xDxD widać ze się stara :P:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Mam to samo. W momencie kiedy próbuje ma się odpalić główny program następuje fail i nic oprócz procesu nie ma ;d . Na pewno nie jest to stara wersja sterowników, karty ani ogl-a. Nie mam pojęcia czemu to nie działa- mój silniczek na ogl-u chodzi bez zarzutu ;/ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 A weźcie ściągnijcie runtime. Jest to wymaganie Xenona ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 EDIT: Kurde myślałem że podsyłasz execi :P Runtime visuala to ja mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 juz sciagam ;] tego runtima .... powiem czy dziala w Edicie ;] i kupsko ;/ nie dziala dalej mam to samo... ściągałem tego runtima odpaliłem tam się coś przekopiowało i odpaliłem przykład i dalej to samo... pokazuje się logo dźwięk i all znika;/ edit 2 ... resne kąpa i lookne czy da rade;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Przynajmiej jakieś można z tego wnioski wyciągnąć np nie promuj szajsu na wstępie swoim logiem,bo się przejedziesz. Nie trafiłeś kolego. Logo jest po to by sprawdzić już na wstępie czy wyświetlanie jest prawidłowe, jeśli loga nie widać to błąd karty, jak widać i jest błąd dalej to przynajmniej wiem gdzie powodu szukać, po to też logi zrobiłem. Ale chyba już wiem jaki jest powód tego że Wam się wyłącza. Widocznie brak Wam runtime'a visuala, bo kompilowalem w nim i silnik i wrapper i poki co dzialalo tym co maja albo visuala albo tylko runtime'a. Ale pierw ściagnijcie ten test: https://gmclan.org/up1105_3_Test.html i odpalcie test_no_log.exe, jak nie zadziala to potem test_log.exe i podeslijcie log EDIT: Wlasnie dostaje byc moze rozwiazanie problemu wiec jak tylko przekompiluje silnik i wrapper to podesle i zobaczymy czy brak pewnej opcji kompilacji byl problemem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 a co zrobić jak zadziała : test_no_log.exe ?? :P:P nie dales instrukcji Pobiera mi się ten test odpowiedz w Edit;] test_no_log.exe nooo nareszcie jakieś postępy :P:P DZIAŁA ;] dac log z tego drugiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się