I am vader Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Siema, no więc piszę fizykę do platformówki. Problem w tym, że nie wiem jak zrobić nachylenie postaci względem ukształtowania powierzchni na jakiej stoi. Jak nie wiecie o co biega, to prosty rysunek wszystko wytłumaczy: Wiem, że gotowca raczej nie podacie, ale są jeszcze wytłumaczenia jak zrobić takie coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Raczej za dobra metoda to by nie była. Można zrobić, że detektory nie mogą np. być niżej od postaci o 8 pikseli i wyżej o 8 pikseli. Potem liczy się kąt pomiędzy detektorami za pomocą point_direction i dajemy taki angle sprite'owi. Te detektory lepiej zrobić nie jako obiekty, ale jako wartości. EDIT: nie wiem, czy taki kod będzie działać. GML (Create) detektor_y[0]=y-8; detektor_y[1]=y-8; GML (Step) detektor_y[0]=y-8; detektor_y[1]=y-8; while(!(place_free(x-8,detektor_y[0]) && !place_free(x-8,detektor_y[0]+1)) { if place_free(x-8,detektor_y[0]+1) detektor_y[0]+=1; if detektor_y[0]>y+8 break; } while(!(place_free(x+8,detektor_y[1]) && !place_free(x+8,detektor_y[1]+1)) { if place_free(x+8,detektor_y[1]+1) detektor_y[1]+=1; if detektor_y[1]>y+8 break; } angle=point_direction(x-8,detektor_y[0],x+8,detektor_y[1]); GML (Draw) draw_sprite_ext(sprite_index,-1,x,y,image_xscale,image_yscale,angle,image_blend,image_alpha); Kod nietestowany, może wymagać poprawek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 I wymagał, ale działa. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi