szpaq99 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 jak zrobić żeby pokazywało mi ile mam żyć w lewym górnym rogu chodzi mi o napis i jak zrobić żeby w prawym górnym rogu pokazywało mi ile mam punktów tez chodzi mi o napis.I jeszcze jedno jak zrobić żeby te napisy pisałó na jakimś sprite w górnym rogu,że jak np mam spr_hud to żeby na tm mi napisało ile mam żyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 GML draw_text(10,10,'Zycie: '+string(zycie)) draw_text(10,20,'Punkty: '+string(punkty)) //a co do tego pisania w spirte'ach to też tak możesz zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 pisane z głowy nie wiem czy dobrze... GML //Create global.hp=100; //HP global.point=0; //punkty //Kolizja z wrogiem global.hp-=2;//ustaw ile ma odejmować //Kolizja z punktem global.point+=1;//dodaje punkt with(other){instance_destroy();}//Usuwanie punktu //Draw draw_text(spr_hud.x+1,spr_hud.y+1," HP:"+string(global.hp)+" Punkty: "+string(global.point)); jak rysowanie nie jest w tym miejscu co trzeba to pokombinuj z +1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Nie wiem czy wiesz, ale istnieje taki operator jak "-="... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Nie wiem czy wiesz, ale istnieje taki operator jak "-="... Jak nie jak tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 jemu chodziło o to że dałem +=- a nie -= ... Już to poprawiłem!!! XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 20 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 i wyszkoczył mi taki błąd FATAL ERROR IN action number 1 of Draw Event for obj_franky : Error in code line 1: draw_text(spr_hud.x+1,spr_hud.y+1," HP:"+string(global.hp)" Punkty: "+string(global.point)); at position 59 : Symbol , or) expected Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 specjalnie dla ciebie przykładzik: https://gmclan.org/up4385_11_spr.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 20 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 https://gmclan.org/up4796_11_spr.html właśnie dawka zrobił m0i przykład ale mógłby ktoś poprawić w nim, żeby były dwa takie paski i jeden w lewym rogu z napisem punkty, a drugi w prawym rogu z życiami i dajcie trochę mniejszą czcionkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 https://gmclan.org/up4796_11_spr.html właśnie dawka zrobił m0i przykład ale mógłby ktoś poprawić w nim, żeby były dwa takie paski i jeden w lewym rogu z napisem punkty, a drugi w prawym rogu z życiami i dajcie trochę mniejszą czcionkę Nikt za ciebie gry nie zrobi czcionki zmienić sam nie umiesz?? pokombinuj trochę bo się inaczej niczego nie nauczysz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 A nie prościej rysować prostokąt i wyświetlać tekst? Bez zbędnych obiektów. Jeśli tak chcesz to użyj tego: GML CREATE: punkty = 5; //punkty hp = 1000; // hp kX = 5; //x hud'a kY = 5; //y hud'a DRAW: /*tutaj sobie ustalasz jak szeroki i wysoki ma być hud*/ draw_set_alpha( 0.3 ); /*ustawiamy przezroczystosc na 0.3*/ draw_rectangle_color( kX, kY, 100, 50, c_black, c_black, c_black, c_black, 0 ); /*rysujemy hud'a*/ draw_set_alpha( 1 ); /*ustawiamy "bez przeswitywania"*/ draw_text( kX + 5, kY +5, "HP: " + string( hp ) + "#" + "Punkty: " + string( punkty )); /*piszemy tekst "punkty" i "hp" w odleglosci 5px od x i y hud'a*/ A kolorki i czcionkę to już sobie sam poustawiasz :thumbsup: E: Dwa takie paski to rysuj dwa prostokąty i pisz ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 No nie mogę OO. Czcionki nawet sam zmienić nie potrafi OO. Człowieku, ty się zastanów nad sobą. Ty jedynie mówisz ludzią, co mają robić. A naiwni ludzie robią Ci to, bo liczą, że się czegoś nauczysz... Sory, ale takiego n00ba jeszcze nie widziałem... A kolorki i czcionkę to już sobie sam poustawiasz thumbsup.gifObawiam się, że nie... ^^' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 E: Sorry, ale przekręciłem wyrazy jak czytałem ^^ Tak, masz rację Dawidds. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Boshe. Coraz częsciej sie pytają niż zaglądają do faq lub szukają na forum(nie mówiąć o artykułach). Naucz się działać na zmiennych i zmiennych globalnych to wtedy sam sobie wszystko napiszesz. I uwierz, wcale nie jest to trudne. E: Albo chociaż zajrzyj do FAQ... jak nie wiesz gdzie to jest to dam Ci link. O prosze: TUUU!!!! <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się