Skocz do zawartości

Problem z wrogiem


Rekomendowane odpowiedzi

Wróg:

Create:

GML
speed=4

image_speed=0.5

Step:

GML
if hp<=0

{

instance_destroy()

}

if direction=180 then sprite_index=s_enemy1l

else sprite_index=s_enemy1r

 

I gdy sobie idzie to zamiast PRZEJŚĆ przez playera on sie na nim zatrzymuje i "IDZIE W NIEGO" :D

 

Jak zrobić, zeby przez niego przechodził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. A player lub wróg mają solida i zdarzenie kolizji między sobą?

 

2. Co ja ci ostatnio mówiłem? Naucz się mnie słuchać: Nie rób dwóch oddzielnych spritów dla lewo i prawo tylko po prostu obracaj jednego sprita! Po co ma się gra dłużej ładować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie! Sprite się obraca i skaluje według origina! Origin będzie w stałym miejscu!

 

Jeśli robisz zdarzenie kolizji z solidnym obietem to GM nie dopuszcza by to obiekty na siebie nachodziły. Nieraz bywa to wkurzajace.

Możesz temu zapobiec nie robiąc zdarzenia kolizji tylko w stepie sprawdzając za pomocą place_meeting czy kolidują ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę, to sprite i tak się obraca względem punktu 0,0, jedynie malowany jest na trochę innej pozycji niż powinien, i daje to efekt obrotu względem punktu.

Przydatna wiadomość np. w przypadku, kiedy chcemy namalować obróconego surface'a względem jakiegoś punktu - w GMie takiej opcji nie ma, a możemy ją sobie łatwo napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...