XxMichałxX Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Wróg: Create: GML speed=4 image_speed=0.5 Step: GML if hp<=0 { instance_destroy() } if direction=180 then sprite_index=s_enemy1l else sprite_index=s_enemy1r I gdy sobie idzie to zamiast PRZEJŚĆ przez playera on sie na nim zatrzymuje i "IDZIE W NIEGO" :D Jak zrobić, zeby przez niego przechodził? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 1. A player lub wróg mają solida i zdarzenie kolizji między sobą? 2. Co ja ci ostatnio mówiłem? Naucz się mnie słuchać: Nie rób dwóch oddzielnych spritów dla lewo i prawo tylko po prostu obracaj jednego sprita! Po co ma się gra dłużej ładować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 nie, bo jak obróce to sie zmieni orgin.. np sprite_gostek bedzie miał na brzuchu orgina, obróce go to jak bedzie szedl np w lewo to bedzie mial orgina na plecach player jest solid, ale musi byc.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Nie! Sprite się obraca i skaluje według origina! Origin będzie w stałym miejscu! Jeśli robisz zdarzenie kolizji z solidnym obietem to GM nie dopuszcza by to obiekty na siebie nachodziły. Nieraz bywa to wkurzajace. Możesz temu zapobiec nie robiąc zdarzenia kolizji tylko w stepie sprawdzając za pomocą place_meeting czy kolidują ze sobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Tak naprawdę, to sprite i tak się obraca względem punktu 0,0, jedynie malowany jest na trochę innej pozycji niż powinien, i daje to efekt obrotu względem punktu. Przydatna wiadomość np. w przypadku, kiedy chcemy namalować obróconego surface'a względem jakiegoś punktu - w GMie takiej opcji nie ma, a możemy ją sobie łatwo napisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Co nie zmienia faktu że wystarczyło by żeby ustawił origin na środku sobie przeskalował zamiast robić 2 sprity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się