Kubas Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Witam, chciałbym wczytać model do gm, czytałem wiele na ten temat, i właściwie za każdym razem pojawia się inna myśl, inny pomysł, inny sposób <_< i wkońcu nie wiadomo jak to zrobić. Mam kwadracik w formacie .obj, co trzeba stworzyć, żeby umieścić go w gm'ie ? Podejrzewam, że room i object, w takim razie jaki nadać skrypt czy będzie to d3d_model_load_ext ? jeśli tak, to jak go rozwinąć ? Druga rzecz, tyczy się przemieszczania obiektów 3d, w jaki sposób zmienić pozycję obiektu na określoną inną pozycję x,y,z po kliknięciu na niego przyciskiem myszy ? Czy wystarczy użyć If ? Dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 To CI pozwoli ładować i wyświetlać modele OBJ w GM (bo sam w sobie GM tego nie potrafi, bynajmniej nie dla tego formatu): https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=12271 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubas Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Jednak poszedłem w drugą stronę, wczytałem .3ds do Marzipana i później do .d3d. Otworzyłem to notatnikiem, skopiowałem kod do Create, wiem, że powinno coś być jeszcze w Draw, ale nie wiem co, znalazłem, że d3d_draw_model (model1,x,y,z,texid) Ale nie ma takiego kodu d3d_draw_model ... Ma ktoś jakiś pomysł ? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Tutaj masz all opisane Sam z tego korzystam i jestem zadowolony :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Nie ma czegoś takiego jak d3d_draw_modlel ale jest d3d_model_draw(ind,x,y,z,tex) ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubas Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 d3d_model_draw Wtedy wyskakuje Fatal Error : Unknown function or script : d3d_model_draw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 A umiesz czytać ze zrozumieniem ? Unknown function or script : d3d_model_draw Nie ma funkcji d3d_model_draw ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubas Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 A umiesz czytać ze zrozumieniem ? Jasne, Nie ma funkcji d3d_model_draw ale jest d3d_model_draw(ind,x,y,z,tex) To ja już się pogubiłem, to wkońcu jest czy nie ma, program wywala, że nie ma, to dlaczego piszecie, że jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Jest taka funkcja! Zajrzyj do helpa! Ale żeby jej użyć musisz mieć w create zapisane id modelu np. model[0]=d3d_model_create(); A potem: d3d_model_draw(model[0],0,0,0,beckground_get_texture(textura)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Psichix, można użyć pewien powolny sposób grzebiąc w pliku binarnym. Kiedyś używałem takiego skryptu. Co do tematu, uważaj żeby modele nie miały więcej niż 1024 wielokąty. Inaczej będzie ci chodzić jak pokaz slajdów. Poszukaj na gmc.yoyogames.com przykładów rtsów 3d, widziałem tam to o co ci chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się