Skocz do zawartości

Odwołanie do najbliższego obiektu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :] mam otóż taki problem. Chciałbym odwołać się z bohatera przy ataku do najbliżej znajdującego się przeciwnika, a raczej jego zmiennej

GML
hp

 

próbowałem tak:

GML
if zabiera = 1

{

instance_nearest(x,y,obj_monster).hp -= 10

ready = 0

alarm[0] = 20

}

 

niestety to nie działa :( Jak to trzeba ułożyć żeby zabierało hp najbliższemu obj_monster? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób to na zmiennej ?

GML
if zabiera = 1

{

xxx=instance_nearest(x,y,obj_monster)

with(xxx) {/*nie wiem czy ma być 'obj_monster.' */hp-=10}

ready = 0

alarm[0] = 20

}

. Nie jestem pewny, ale chyba tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwie się, że moje nie działa. To wszystko przez

GML
with(xxx) {hp-=10}
, a mianowicie dlatego, że powinno być
GML
xxx.hp-=1o
, ale to już Matyxon powiedział :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

A nie jest tak, że jeśli piszesz "if x=2" to zawsze będzie true, bo od razu nadaje tą wartość zmiennej? Nie wiem czy tak jest w GM, ale w cpp tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak dasz x = 2 to będzie true bo zmienna jest zdefiniowana i przypisałeś jej już 2. (x = 0) = false (x = 1,2,3..etc) = true

ale to też chyba zależy do czego wykorzystujesz x. Bo jak masz if x = 2 a w jakiej akcji przypisales x = 2 to jest true ale jak x = 1 to juz nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Nie, żeby sprawdzić czy ma wartość to piszesz ==, a jak nadajesz wartość =. Przynajmniej w cpp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...