Farkraj Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Witam wszystkich :] mam otóż taki problem. Chciałbym odwołać się z bohatera przy ataku do najbliżej znajdującego się przeciwnika, a raczej jego zmiennej GML hp próbowałem tak: GML if zabiera = 1 { instance_nearest(x,y,obj_monster).hp -= 10 ready = 0 alarm[0] = 20 } niestety to nie działa :( Jak to trzeba ułożyć żeby zabierało hp najbliższemu obj_monster? Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Zrób to na zmiennej ? GML if zabiera = 1 { xxx=instance_nearest(x,y,obj_monster) with(xxx) {/*nie wiem czy ma być 'obj_monster.' */hp-=10} ready = 0 alarm[0] = 20 } . Nie jestem pewny, ale chyba tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Pewnie się wygłupie ale może spróbuj: GML NearestObject = instance_nearest(x,y,obj_monster) A potem GML NearestObject.hp-=1 Nie wiem czy to będzie działać ;p E: @Up: Szybciej ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 @Mimek atakuje mi wszystkie manekiny na planszy a nie najbliższy :( POŁĄCZONO : @Matyxon Twoje działa :D że też sam na to nie wpadłem... pączki mnie otumaniają xD ojezu sryy za doublepost :( (( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Nie dziwie się, że moje nie działa. To wszystko przez GML with(xxx) {hp-=10}, a mianowicie dlatego, że powinno być GML xxx.hp-=1o, ale to już Matyxon powiedział :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 9 Marca 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 A nie jest tak, że jeśli piszesz "if x=2" to zawsze będzie true, bo od razu nadaje tą wartość zmiennej? Nie wiem czy tak jest w GM, ale w cpp tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 no jak dasz x = 2 to będzie true bo zmienna jest zdefiniowana i przypisałeś jej już 2. (x = 0) = false (x = 1,2,3..etc) = true ale to też chyba zależy do czego wykorzystujesz x. Bo jak masz if x = 2 a w jakiej akcji przypisales x = 2 to jest true ale jak x = 1 to juz nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 9 Marca 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Nie, żeby sprawdzić czy ma wartość to piszesz ==, a jak nadajesz wartość =. Przynajmniej w cpp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 W gml x=2 to to samo co x==2, czyli warunek if x=2 w przeciwienstwie do cpp nie bedzie zwracal zawsze true. Wracajac do instance nearest: GML (instance_nearest(x,y,obj_monster)).hp -= 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 @ AntY " = " i " ==" w gml to to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się