cysior Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Mam kilka pytań. 1. Jak zrobić tak by gdy skacze hero w prawo to podczas skoku (jest sprit lotu w prawo) a gdy wybija sie biegnąc w lewo to spirt hero skaczącego w lewo. 2. Jak zrobic cos na styl "no key" ale tylko dla strzałek ? (chodzi mi o to ze mam animacje hero który odpoczywa i ten sprite jest ustawiony w evencie "no key" ale klikne np. s i strzałke i gdy puszczę s to wtedy bohater zatrzymuje sie z jedej kratek biegu.) GML sprite_index=right image_speed=0.3 3.Jak zrobić gdy podczas biegniecia w prawo (mam spirt :bieg w prawo) puszcze klawisze to zostanie mi animacja spoczynek_prawo? Taki mam kod w step: GML if place_free(x,y+1){gravity = 0.8}else{gravity = 0} if keyboard_check(vk_left) or keyboard_check(vk_right) { if keyboard_check(vk_left) { sprite_index=left image_speed=0.3 if place_free(x-6,y) then x-=6 } if keyboard_check(vk_right) { sprite_index=right image_speed=0.3 if place_free(x+6,y) then x+=6 } } else { image_speed=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 3.Jak zrobić gdy podczas biegniecia w prawo (mam spirt :bieg w prawo) puszcze klawisze to zostanie mi animacja spoczynek_prawo? Taki mam kod w step: GMLif place_free(x,y+1){gravity = 0.8}else{gravity = 0} if keyboard_check(vk_left) or keyboard_check(vk_right) { if keyboard_check(vk_left) { sprite_index=left image_speed=0.3 if place_free(x-6,y) then x-=6 } if keyboard_check(vk_right) { sprite_index=right image_speed=0.3 if place_free(x+6,y) then x+=6 } } else { image_speed=0 } GML (step) if place_free(x,y+1){gravity = 0.8}else{gravity = 0} if keyboard_check(vk_left) or keyboard_check(vk_right) { if keyboard_check(vk_left) { direction = 180; sprite_index=left image_speed=0.3 if place_free(x-6,y) then x-=6 } if keyboard_check(vk_right) { direction = 0; sprite_index=right image_speed=0.3 if place_free(x+6,y) then x+=6 } } else { image_speed=0 } if ( !keyboard_check( vk_right ) && !keyboard_check( vk_left ) ) switch( direction ) { case 0: { sprite_index = right; image_speed = 0.3; } break; case 180: { sprite_index = left; image_speed = 0.3; } break; } } reszty pytań nie zrozumiałem :| E: zrozumiałem nr. 2 GML if ( !keyboard_check( vk_left ) && !keyboard_check( vk_right ) && !keyboard_check( vk_up ) && !keyboard_check( vk_down ) ) { sprite_index=right image_speed=0.3 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 7 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Gdy podskoczę coś się dzieje z grawitacja i szybkością chodu. Taki mam kod do skakania GML if ! place_free(x,y+1){vspeed = -10} Edit: Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 GML if keyboard_check(vk_left) or keyboard_check(vk_up) or keyboard_check(vk_right) { if keyboard_check(vk_left) and !keyboard_check(vk_up) and !keyboard_check(vk_right) then sprite_index=idzie_lewo if keyboard_check(vk_right) and !keyboard_check(vk_up) and !keyboard_check(vk_left) then sprite_index=idzie_prawo if keyboard_check(vk_up) and !keyboard_check(vk_left) and !keyboard_check(vk_right) then sprite_index=skacze_gora if keyboard_check(vk_up) and keyboard_check(vk_left) and !keyboard_check(vk_right) then sprite_index=skacze_lewo if keyboard_check(vk_up) and keyboard_check(vk_right) and !keyboard_check(vk_left) then sprite_index=skacze_prawo } else { sprite_index=nudzi_sie } w step te skacze idzie itp to sa nazwy spritow nazwij sobie te sprity jak chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 GMLif keyboard_check(vk_left) or keyboard_check(vk_up) or keyboard_check(vk_right) { if keyboard_check(vk_left) and !keyboard_check(vk_up) and !keyboard_check(vk_right) then sprite_index=idzie_lewo if keyboard_check(vk_right) and !keyboard_check(vk_up) and !keyboard_check(vk_left) then sprite_index=idzie_prawo if keyboard_check(vk_up) and !keyboard_check(vk_left) and !keyboard_check(vk_right) then sprite_index=skacze_gora if keyboard_check(vk_up) and keyboard_check(vk_left) and !keyboard_check(vk_right) then sprite_index=skacze_lewo if keyboard_check(vk_up) and keyboard_check(vk_right) and !keyboard_check(vk_left) then sprite_index=skacze_prawo } else { sprite_index=nudzi_sie } w step te skacze idzie itp to sa nazwy spritow nazwij sobie te sprity jak chcesz Dobra dzieki!!! Temat do zamknięcia ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się