Dawka83 Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Witam i tak jak w temacie czy mógł by mi ktoś polecić jakąś dobrą książkę z kursem c++(najlepiej przystosowaną do tworzenia gier i po polsku). Bardzo proszę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 27 Lutego 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Bez znajomości podstaw programowania, książkę przystosowaną do gier będziesz mógł jedynie użyć jako podkładkę. Lepiej zacząć od podstaw - Symfonia Grębosza/Thinking In C++/Accelerated C++ [Potęga Języka C++ w PL wydaniu, chociaż ENG > all]. Potem jakaś prosta biblioteka do grafiki [Allegro/SDL?] i już :P Do tego wiele godzin nauki o algorytmach, wkońcu fizyka sama się nie zrobi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Allegro wymaga znajomosci c++ do wskaźników i więcej Ci praktycznie nie będzie potrzebne jak już. W tym nie zrobisz gry 3D więc nie marz :). A teraz bardziej wgłąb tematu :P Początek z Symfonią C++ J.Grębosza (II Tomy) i potem to jakiś directx czy opengl (nie wiem jak to jest z opengl-em ale mi go odradzali wiec zostaje directx) ale są też inne biblioteki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 27 Lutego 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Lolz. Do Allegro tylko wskaźniki? Od kiedy Allegro posiada własne funkcje do fizyki gry!? Chyba wiadome, że fizykę i tak piszę się w czystym cepie. Zresztą nie każdy chce robić 3D od razu. A rzucanie się na DirectX, gdzie byle shit wymaga 666 linijek kodu i przepisywania domyślnych atrybutów dla klasy okienka FTL. Już naprawdę lepiej OpenGL, który jest też przenośny na inne platformy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 no to w końcu co lepsze OpenGL czy Directx? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 http://forum.gamedev.pl/index.php/topic,519.0.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 27 Lutego 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 DirectX lepszy, ale OpenGL łatwiejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gibon Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Witam i tak jak w temacie czy mógł by mi ktoś polecić jakąś dobrą książkę z kursem c++(najlepiej przystosowaną do tworzenia gier i po polsku). Bardzo proszę... Programowanie gier kompedium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 OpenGL łatwiejszy? :o Ogólnie OGL jest troszkę zacofany. :) Ale jak nie lubisz m$ lub chcesz pisać gry nie tylko na windowsa, wybierz właśnie OpenGL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 OpenGL łatwiejszy? :o Mówią że jest łatwiejszy i tak jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Dla mnie OGL jest trudniejszy niż DX. :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 W DX nigdy nic nie robiłem ale OGL mogę śmiało powiedzieć, że jest w miarę łatwy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Wracając do sedna tematu, to ja polecam z książek Thinking in C++. Jak już opanujesz składnię, programowanie obiektowe i podstawy języka, czyli to o czym jest ta książka, to spokojnie się nauczysz programować gry w dowolnej bibliotece z oficjalnych kursów czy dokumentacji, ale wcześniej musisz poznać z czym się w ogóle język je. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się