Mucco Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Otóż robię menu i obiekt "obj_nowagra" po włączeniu idzie do góry i zatrzymuje się w pewnym punkcie. Wszystko to zapisane jest w stepie. Teraz chciałbym zrobić, by obiekt "obj_nowagra" po naciśnięciu lewego przycisku myszy poszedł w dół (znikając całkowicie z obszaru rooma). Tyle, że to muszę chyba zapisać w stepie, który już jest użyty, prawda? Mam nadzieję że jasno sprecyzowałem pytanie (jeśli nie to przepraszam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 operacje na zmiennych wystarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 operacje na zmiennych wystarcza Jakiś kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 GML (create) clicked=0; GML (step) if(clicked) { ... } else { ... } GML (left pressed) clicked=1; GML (left released) clicked=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 np: gora = true; dol = false; yplus = 150//odleglosc na ktora ma isc na gore STEP : if keyboard... and gora = false { dol = true } if (dol) { y+=1 } if (y<yplus) { yplus+=1} else {gora = false } etc. nie wiem nawet czy dobrze napisałem bo juz mi sie myslec nie chce pokombinuj z kodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Wielkie thx Harrrry ;] Aha w takim razie mam jeszcze jedno pytanie. Tylko nie wiem jak je wytłumaczyć.... Mam "obj_nowagra" i umieszczam w nim kod. I wtedy wykonuje go "obj_nowagra", a chciałbym, aby wykonał go (w moim przypadku ruch) "obj_car". Pomocy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 albo wykonuj kod w obj_car albo po prostu adresuj zmienne np obj_car.x = 'bllbalsfd'; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 albo wykonuj kod w obj_car albo po prostu adresuj zmienne np obj_car.x = 'bllbalsfd'; Niestety nie działa. A nie znasz jakiegoś innego sposobu, aby np. po naciśnięciu na obj_nowagra - obj_car zaczął wykonywać mój skrypt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 GML (step cara) if(obj_nowagra.clicked) { /* twój skrypt */ } :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 GML (step cara) if(obj_nowagra.clicked) { /* twój skrypt */ } :) O kurde,działa... Wielkie thx, nie wiem jak mam ci dziękować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Możesz też napisać kod w obj_nowagra, a wykonać go w obj_car za pomocą : GML with obj_car {/*skrypt*/} albo GML with (/*tutaj id obj_car*/) {/*skrypt*/} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się