Paqoo Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 with(self){ if (distance_to_object(o_human)<64 and distance_to_object(o_zolty_krysztal)<128){ if !sound_isplaying(get_resource('pick.wav')){sound_loop(get_resource('pick.wav'));} }else{sound_stop(get_resource('pick.wav'))}} Taki kod mam. Dźwięk jest odtwarzany tylko przy pierwszej kopalni. Dlaczego? Chciałbym żeby było tak z każdą kolejną. Co zrobić? Zgaduję, że coś z id? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Kiedy jeden obiekt chce odtworzyć dźwięk, inne forsują jego odtwarzanie przez sound_stop. Na twoim miejscu ja zrobiłbym coś takiego w stepie bohatera: GML kopalnia=instance_nearest(x,y,o_kopalnia); if distance_to_object(kopalnia)<64 and kopalnia.krysztal=1 umba=1; else umba=0; if umba=1 { if !sound_isplaying(get_resource('pick.wav')){sound_loop(get_resource('pick.wav'));} else { sound_stop(get_resource('pick.wav'))} W stepie kopalni: GML if distance_to_object(o_zolty_krysztal)<128 krysztal=1; else krysztal=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 ERROR in action number 1 of Step Event for object o_human: Error in code at line 183: if (distance_to_object(kopalniaa)<64 and o_kopalnia.krysztal=1){ at position 54: Unknown variable krysztal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Przepisz ten skrypt dobrze i go przeanalizuj. Drugą część posta przeczytałeś? Zauważ też różnicę pomiędzy o_kopalnia a kopalnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Wpisywałem tak jak podałeś. Ale nie pasowało to zacząłem kombinować. I tak nie działa. On nie zna tej zmiennej z kopalnia. Musiałem zamienić kopalnia na kopalniaa, bo się zmienna kłóci z czymś. Później dałem na o_kopalnia, bo myślałem, że nie potrafi z instance_nearest pobrać zmienną. Ale jak nie działa, tak nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 W takim razie spróbuj wstawić do create kopalni: GML krysztal=0; Popraw to: GML if (distance_to_object(kopalniaa)<64 and o_kopalnia.krysztal=1) na GML if (distance_to_object(kopalniaa)<64 and kopalniaa.krysztal=1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 ERROR in action number 1 of Step Event for object o_human: Error in code at line 183: if (distance_to_object(kopalniaa)<64 and kopalniaa.krysztal=1){ at position 53: Unknown variable krysztal I znowu niespodzianka! Co tu jest nie tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Poczytaj... Nieznana zmienna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Wiem, że to jest nieznana zmienna. Ale przecież w o_kopalnia w create mam kryształ=0 ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilek Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 zrob zmienna globalna :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Nie może być globalna, bo dotyczy danej kopalni. To jest strategia. Co będzie jak postawię dwie? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 no to spróbuj tablice. globalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 A czym różni się tablica globalna od zwykłej? ;d I jak to zainicjować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 to to samo co zmienna i zmienna globalna: global.globalna[ 0 ] = 0; global.globalna[ 1 ] = 1; itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Jakoś nie mam pomysłu jak to zastosować u mnie xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 nie wiem jak ty to masz zrobione ale cos takiegio: global.kopalnia[0] = 'bez pracy'; global.kopalnia[1] = 'bez pracy'; itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 To trzeba zrobić w pętli żeby robiło tablicę pod każdą kopalnię, tak? A później jako zmienna ma to "czytać"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 w zasadzie to robisz jak chcesz, jesli chce ci sie pisac global.kopalnia[0] = 'bez pracy'; global.kopalnia[1] = 'bez pracy'; global.kopalnia[2] = 'bez pracy'; global.kopalnia[3] = 'bez pracy'; .... to piszesz a jesli nie to: for (i=0;i<=ilosc_kopalni;i+=1) { global.kopalnia = 'bez pracy'; } pozatym za pomocą tablicy dwuwymiarowej mozesz przechwoywac rozne info dotyczace tejze kopalni np: global.kopalnia[1,0] = "Kopalnia nr 1"//nazwa kopalni global.kopalnia[1,1] = "cos tam jeszcze"//jakies info itp etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Hunter dysponujesz teraz wolnym czasem? Przydałby mi się pomocnik :D Tworzę strategię... Coś na wzór Sacrifice: Tylko, że 2D i bardziej rozbudowane strategicznie. Oczywiście klimatu nie będę kopiował... Ale też będą stworki (tyle, że ja wymyśliłem świątynie - rekrutacja itp.), "strumienie magii" i tym podobne ciekawe innowacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Hmm w tej chwili niestety nie ale za jakas godzine moze cos znajde. Ja pomoc moge zawsze ale sam mam swoje projekty na głowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Byłoby super. Sporo już zrobiłem. Ale męczę się sam i blokuję, a tak będzie motywacja wzajemna i może coś nam wyjdzie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się