Skocz do zawartości

kopalnia, distance i dźwięki


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

with(self){
if (distance_to_object(o_human)<64 and distance_to_object(o_zolty_krysztal)<128){
if !sound_isplaying(get_resource('pick.wav')){sound_loop(get_resource('pick.wav'));}
}else{sound_stop(get_resource('pick.wav'))}}

 

Taki kod mam. Dźwięk jest odtwarzany tylko przy pierwszej kopalni. Dlaczego? Chciałbym żeby było tak z każdą kolejną. Co zrobić? Zgaduję, że coś z id?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy jeden obiekt chce odtworzyć dźwięk, inne forsują jego odtwarzanie przez sound_stop.

 

Na twoim miejscu ja zrobiłbym coś takiego w stepie bohatera:

GML
kopalnia=instance_nearest(x,y,o_kopalnia);

if distance_to_object(kopalnia)<64 and kopalnia.krysztal=1

umba=1;

else

umba=0;

if umba=1 {

if !sound_isplaying(get_resource('pick.wav')){sound_loop(get_resource('pick.wav'));}

else {

sound_stop(get_resource('pick.wav'))}

W stepie kopalni:

GML
if distance_to_object(o_zolty_krysztal)<128

krysztal=1;

else

krysztal=0;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisywałem tak jak podałeś. Ale nie pasowało to zacząłem kombinować. I tak nie działa. On nie zna tej zmiennej z kopalnia. Musiałem zamienić kopalnia na kopalniaa, bo się zmienna kłóci z czymś. Później dałem na o_kopalnia, bo myślałem, że nie potrafi z instance_nearest pobrać zmienną. Ale jak nie działa, tak nie działa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie spróbuj wstawić do create kopalni:

GML
krysztal=0;

Popraw to:

GML
if (distance_to_object(kopalniaa)<64 and o_kopalnia.krysztal=1)

na

GML
if (distance_to_object(kopalniaa)<64 and kopalniaa.krysztal=1)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object o_human:

 

Error in code at line 183:

if (distance_to_object(kopalniaa)<64 and kopalniaa.krysztal=1){

 

at position 53: Unknown variable krysztal

 

I znowu niespodzianka! Co tu jest nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie to robisz jak chcesz, jesli chce ci sie pisac

 

global.kopalnia[0] = 'bez pracy';

global.kopalnia[1] = 'bez pracy';

global.kopalnia[2] = 'bez pracy';

global.kopalnia[3] = 'bez pracy';

....

 

 

to piszesz a jesli nie to:

 

for (i=0;i<=ilosc_kopalni;i+=1)

{

global.kopalnia = 'bez pracy';

}

 

pozatym za pomocą tablicy dwuwymiarowej mozesz przechwoywac rozne info dotyczace tejze kopalni np:

 

 

global.kopalnia[1,0] = "Kopalnia nr 1"//nazwa kopalni

global.kopalnia[1,1] = "cos tam jeszcze"//jakies info

 

 

itp etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hunter dysponujesz teraz wolnym czasem? Przydałby mi się pomocnik :D Tworzę strategię... Coś na wzór Sacrifice:

sacrifice640.jpg

 

Tylko, że 2D i bardziej rozbudowane strategicznie. Oczywiście klimatu nie będę kopiował... Ale też będą stworki (tyle, że ja wymyśliłem świątynie - rekrutacja itp.), "strumienie magii" i tym podobne ciekawe innowacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...