Skocz do zawartości

pomocy "Tower Defense"


Lordis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem a mianowicie :D robie gre TD i jestem na etapie robienia respawnu mam kod ale nie dziala tak jak trzeba i prosze o pomoc :P

mam 5 obiektów 3-ech wrogów, 1-guzik "Next level", i respawn

 

Wrogowie nazywają sie o_lvl1,o_lvl2,o_lvl3 itd bo bedzie ich znacznie więcej.

 

Kod z guzika

 

-->Left Pressed<--

GML
global.level +=1

(czyli po kliknięciu globalna level zwiększa swoją wartość o 1) xD

 

Kod z Respawnu

 

CREATE

GML
alarm[0]=50

alarm[1]=50

alarm[2]=50

lvl1=0

lvl2=0

lvl3=0

 

ALARM[0]

GML
if ( global.level>=1 and lvl1<=9 )

{

instance_create(x,y,o_lvl1)

lvl1+=1

alarm[0]=50

}

 

ALARM[1]

GML
if ( global.level>=2 and lvl2<=9 )

{

instance_create(x,y,o_lvl2)

lvl2+=1

alarm[0]=25

}

 

i ALARM[2]

GML
if ( global.level>=3 and lvl3<=4 )

{

instance_create(x,y,o_lvl3)

lvl3+=1

alarm[0]=70

}

 

Czyli po kliknięciu na guzik "Next level" powinien stworzyć się wróg na miejscu respawn po ponownym kliknięciu nastękna 'fala' wrogów itd. ale nie działa

 

Chciałbym żeby można było puszczać np. 2,3 albo 10 fal wrogów na raz i czy dalo by sie to zrobic w jednym alarmie bo w jesnym obiekcie jest tylko 13 alarmów (0-12) :P a ja zamierzam zrobic około 50-100 leveli

 

Jeśli ktoś ma lebszy pomysł na zrobienie respawnu to prosze o rade albo jakiś przykład, link bądz tutorial :)

 

Z GÓRY DZIĘKI :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświerzam temat ...

 

pomóżcie mi :(

 

chce zrobić gre typu tower defense jak ktos ma przykład albo wie jak zrobic respawn w tej grze to niehc napisze :P

 

EDIT: dobra juz sobie poradziłem jak by ktoś potrzebował tego to dam kod

 

guzik

 

LPM

GML
global.level+=1

czyli po kliknięciu na guzik zwiększa sie poziom

 

Respawn

 

Create

GML
ile1=0 //zmienna ilości wrogów w danej fali

ile2=0

ile3=0

czas1=true //zmienna czasu odstępu pomiędzy wrogami

czas2=true

czas3=true

 

Alarm[0,1,2]

GML
czas(1,2,3)=true

 

Step

GML
if (global.level>=1 and ile1<5 and czas1=true)

{

instance_create(x,y,o_lvl1) //tworzy wroga

ile1+=1 //nalicza ilość stworzonych wrogów

czas1=false // tworzy odstęp tworzenia wrogów

alarm[0]=100 //czas pomiędzy tworzonymi wrogami

}

 

if (global.level>=2 and ile2<10 and czas2=true)

{

instance_create(x,y,o_lvl2)

ile2+=1

czas2=false

alarm[1]=50

}

 

if (global.level>=3 and ile3<5 and czas3=true)

{

instance_create(x,y,o_lvl3)

ile3+=1

czas3=false

alarm[2]=25

}

 

i to by było na tyle :) skąplikowanego kodu który musiałem sam rozkminic bo nikt nie chcial albo nie umial pomóc

 

PzDr :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...