Lordis Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Witam! Mam problem a mianowicie :D robie gre TD i jestem na etapie robienia respawnu mam kod ale nie dziala tak jak trzeba i prosze o pomoc :P mam 5 obiektów 3-ech wrogów, 1-guzik "Next level", i respawn Wrogowie nazywają sie o_lvl1,o_lvl2,o_lvl3 itd bo bedzie ich znacznie więcej. Kod z guzika -->Left Pressed<-- GML global.level +=1 (czyli po kliknięciu globalna level zwiększa swoją wartość o 1) xD Kod z Respawnu CREATE GML alarm[0]=50 alarm[1]=50 alarm[2]=50 lvl1=0 lvl2=0 lvl3=0 ALARM[0] GML if ( global.level>=1 and lvl1<=9 ) { instance_create(x,y,o_lvl1) lvl1+=1 alarm[0]=50 } ALARM[1] GML if ( global.level>=2 and lvl2<=9 ) { instance_create(x,y,o_lvl2) lvl2+=1 alarm[0]=25 } i ALARM[2] GML if ( global.level>=3 and lvl3<=4 ) { instance_create(x,y,o_lvl3) lvl3+=1 alarm[0]=70 } Czyli po kliknięciu na guzik "Next level" powinien stworzyć się wróg na miejscu respawn po ponownym kliknięciu nastękna 'fala' wrogów itd. ale nie działa Chciałbym żeby można było puszczać np. 2,3 albo 10 fal wrogów na raz i czy dalo by sie to zrobic w jednym alarmie bo w jesnym obiekcie jest tylko 13 alarmów (0-12) :P a ja zamierzam zrobic około 50-100 leveli Jeśli ktoś ma lebszy pomysł na zrobienie respawnu to prosze o rade albo jakiś przykład, link bądz tutorial :) Z GÓRY DZIĘKI :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 nie wiem szczerze mowiac o co ci chodzi bo nie rozumiem do czego są alarmy, ale domyslam sie ze chodzi ci o to zeby za kliknieciem szlo pelno wrogow na raz a nie jeden? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 4 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 chodzi mi o to zeby po 1 kliknięciu na guzik szła jedna ekipa ale po np. 3 kliknięciach szły 3 ekily na raz a nie idą takie cos jest w grze "desktop TD" http://cda.pl/gry-online/3/desktd15.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 5 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 odświerzam temat ... pomóżcie mi :( chce zrobić gre typu tower defense jak ktos ma przykład albo wie jak zrobic respawn w tej grze to niehc napisze :P EDIT: dobra juz sobie poradziłem jak by ktoś potrzebował tego to dam kod guzik LPM GML global.level+=1 czyli po kliknięciu na guzik zwiększa sie poziom Respawn Create GML ile1=0 //zmienna ilości wrogów w danej fali ile2=0 ile3=0 czas1=true //zmienna czasu odstępu pomiędzy wrogami czas2=true czas3=true Alarm[0,1,2] GML czas(1,2,3)=true Step GML if (global.level>=1 and ile1<5 and czas1=true) { instance_create(x,y,o_lvl1) //tworzy wroga ile1+=1 //nalicza ilość stworzonych wrogów czas1=false // tworzy odstęp tworzenia wrogów alarm[0]=100 //czas pomiędzy tworzonymi wrogami } if (global.level>=2 and ile2<10 and czas2=true) { instance_create(x,y,o_lvl2) ile2+=1 czas2=false alarm[1]=50 } if (global.level>=3 and ile3<5 and czas3=true) { instance_create(x,y,o_lvl3) ile3+=1 czas3=false alarm[2]=25 } i to by było na tyle :) skąplikowanego kodu który musiałem sam rozkminic bo nikt nie chcial albo nie umial pomóc PzDr :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się