Skocz do zawartości

Zablokowane Dodawanie eventów oraz ładowanie grafik kodem


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Mam kilka problemików i chce się z nimi podzielić xD

 

1.

GML
object_event_add(ind,evtype,evnumb,codestr)

 

Niech ktoś wyjaśni co mam dać w argumentach bo nie rozumiem

 

2. Ładowanie plików ze sprite, jak je dodać, aby bezpośrednio object sobie brał

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę na przyszłość nazywać tematy wedle poruszanego w nich problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaze na przykladach.

 

sprite_add tak tak:

 

sprite_add(fname,imgnumb,precise,transparent,smooth,preload,xorig,yorig)

 

 

 

najpierw robisz tak w jakims obiekcie np: control, w create:

 

sprite_1=sprite_add("obrazek_z_folderu_z_gra.gif",image_index,0,1,0,0,0,0) ; //dodajesz sprita z folderu, tam gdzie masz gre o tej nazwie :"obrazek_z_folderu_z_gra.gif". oczywiscie nazwe sobie zmieniasz i rozszerzenie takie jaki masz format//

 

obiekt=object_add() - dodajesz/tworzysz obiekt o tej nazwie 'obiekt'

code1= "hp=100; power = 300; direction = 90, sprite_index = sprite_1" //tutaj deklaracja zmiennych. kod ten wklepany bedzie do create. o tym pozniej. zauwaz ze dodajesz wczesniej utworzony sprite_1//

code2= " hp += 10; power -= 20;" // piszesz sobie kod, jaki ma byc w step. wszystkie akcje

 

object_event_add(obiekt,ev_create,0,code1);

object_event_add(obiekt,ev_step,ev_step_normal,code2);

 

byc moze tam globale dodaj wlasnie np. global.sprite.... i wtedy w innym jednym obiekcje np. object_grafika i tam dodajesz 1 raz potrzebna grafike. bo takto mozesz w kolo dodawac.

 

 

i wio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

GML
creator=object_add()

codeone= "show_message('Witam');"

 

object_event_add(creator,ev_create,0,codeone);

 

Testowałem to co dałeś Eltix, i jakoś nie działa, object jest na roomie ale nie robi to co do niego należy ;p Nie wiem gdzie błąd popełniłem

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to odwołanie do utworzonego obiektu. instancja.
Znaczy, ja bym nazwał to tylko instancją a nie odwołaniem do niego. Choć w pewnym sensie masz rację, instancja wywołuje tylko zdarzenia z obiektu w swoim kontekście. :)

 

Czajnik? A bo kiedyś się odezwałem na jakiś czacie podczas gdy mieli sesje RPG, no i takim tekstem zostałem podsumowany. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...