fervi (Skovv) Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Witajcie Mam kilka problemików i chce się z nimi podzielić xD 1. GML object_event_add(ind,evtype,evnumb,codestr) Niech ktoś wyjaśni co mam dać w argumentach bo nie rozumiem 2. Ładowanie plików ze sprite, jak je dodać, aby bezpośrednio object sobie brał Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Radzę na przyszłość nazywać tematy wedle poruszanego w nich problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 2. Ładowanie plików ze sprite, jak je dodać, aby bezpośrednio object sobie brał Eee ? A nie chodzi ci przypadkiem o ładowanie grafik do obiektu? sprite_add(...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 globalvar nazwa_sprite; nazwa_sprite = sprite_add(...); Ostrzegam - ładuj grafiki na początku gry - przy większych może to troszkę potrwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 pokaze na przykladach. sprite_add tak tak: sprite_add(fname,imgnumb,precise,transparent,smooth,preload,xorig,yorig) najpierw robisz tak w jakims obiekcie np: control, w create: sprite_1=sprite_add("obrazek_z_folderu_z_gra.gif",image_index,0,1,0,0,0,0) ; //dodajesz sprita z folderu, tam gdzie masz gre o tej nazwie :"obrazek_z_folderu_z_gra.gif". oczywiscie nazwe sobie zmieniasz i rozszerzenie takie jaki masz format// obiekt=object_add() - dodajesz/tworzysz obiekt o tej nazwie 'obiekt' code1= "hp=100; power = 300; direction = 90, sprite_index = sprite_1" //tutaj deklaracja zmiennych. kod ten wklepany bedzie do create. o tym pozniej. zauwaz ze dodajesz wczesniej utworzony sprite_1// code2= " hp += 10; power -= 20;" // piszesz sobie kod, jaki ma byc w step. wszystkie akcje object_event_add(obiekt,ev_create,0,code1); object_event_add(obiekt,ev_step,ev_step_normal,code2); byc moze tam globale dodaj wlasnie np. global.sprite.... i wtedy w innym jednym obiekcje np. object_grafika i tam dodajesz 1 raz potrzebna grafike. bo takto mozesz w kolo dodawac. i wio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Lolwut, po kij to ;/ ? Akurat kodu nie ma sensu ładować z pliku - straci się na tym z 10x tyle, co zyska, jak nie więcej :F I ze względów praktycznych zamiast globali stosuje się globalvary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 chcial ladowanie to wklepalem w gm 6 nie ma globalvar chyba nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Witajcie! GML creator=object_add() codeone= "show_message('Witam');" object_event_add(creator,ev_create,0,codeone); Testowałem to co dałeś Eltix, i jakoś nie działa, object jest na roomie ale nie robi to co do niego należy ;p Nie wiem gdzie błąd popełniłem Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 GML creator=object_add() codeone= "show_message('Witam');" object_event_add(creator,ev_create,0,codeone); instance_create( creator, 0, 0 ); Sprawdź weź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 a ja bym zrobił instance_create() @up hah hah Gratulacje, wygrałeś czajnik! Tymon ale czajniki są fajne! dziękuję :* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 no instance_create(x,y,object) bo to odwołanie do utworzonego obiektu. instancja. ps; czemu akurat czajnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 @Tymon Dzięki, mogłem sam wpaść na to ;p skoro tworzę object to muszę go dodać ;p Fervi Close Topic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 bo to odwołanie do utworzonego obiektu. instancja.Znaczy, ja bym nazwał to tylko instancją a nie odwołaniem do niego. Choć w pewnym sensie masz rację, instancja wywołuje tylko zdarzenia z obiektu w swoim kontekście. :) Czajnik? A bo kiedyś się odezwałem na jakiś czacie podczas gdy mieli sesje RPG, no i takim tekstem zostałem podsumowany. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 hehe ;] to czemu Tymon a nie Czajnik? też ładnie ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi