Skocz do zawartości

Algorytm Na Gwiazdę


baca

Rekomendowane odpowiedzi

Nawet tak:

GML
/*

argument[0] // położenie x

argument[1] // położenie y

argument[2] // ilość wierzchołków

argument[3] // wysokość wierzchołków

argument[4] // wysokość dolin

argument[5] // obrót

argument[6] // skala

*/

var _d, _n, _px, _py, _cx, _cy, _nx, _ny;

 

argument[3] *= argument[6];

argument[4] *= argument[6];

 

_d = 360 / argument[2];

for( _n = 0; _n < argument[2]; _n += 1 ) {

_px = argument[0] + lengthdir_x( argument[4], argument[5] + _d * ( _n - 0.5 ) );

_py = argument[1] + lengthdir_y( argument[4], argument[5] + _d * ( _n - 0.5 ) );

_cx = argument[0] + lengthdir_x( argument[3], argument[5] + _d * _n );

_cy = argument[1] + lengthdir_y( argument[3], argument[5] + _d * _n );

_nx = argument[0] + lengthdir_x( argument[4], argument[5] + _d * ( _n + 0.5 ) );

_ny = argument[1] + lengthdir_y( argument[4], argument[5] + _d * ( _n + 0.5 ) );

draw_line( _px, _py, _cx, _cy );

draw_line( _nx, _ny, _cx, _cy );

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu lekko zoptymalizowane:

GML
/*

argument[0] // położenie x

argument[1] // położenie y

argument[2] // ilość wierzchołków

argument[3] // wysokość wierzchołków

argument[4] // wysokość dolin

argument[5] // obrót

argument[6] // skala

*/

var _d, _n, _w;

 

argument[3] *= argument[6];

argument[4] *= argument[6];

argument[2] *= 2;

 

_d = 360 / argument[2];

draw_primitive_begin( pr_linestrip );

for( _n = 0; _n <= argument[2]; _n += 1 ) {

if( _n mod 2 ) _w = argument[4];

else _w = argument[3];

draw_vertex(

argument[0] + lengthdir_x( _w, argument[5] + _d * _n ),

argument[1] + lengthdir_y( _w, argument[5] + _d * _n )

);

}

draw_primitive_end();

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...