Skocz do zawartości

może to głupie, ale kilka pytań


Annachel

Rekomendowane odpowiedzi

read! Jak stworzyć przy zapisie gry nowy dokument w folderze gry, zaszyfrowany, zktórego player by odczytywał, albo przy naciśniąciu na object gra się zamyka i otwiera jakaś inna w nowym pliku? :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :(

 

 

albo jak zrobić coś takiego:

podchodzi koleś do muru. niezależnie, z której strony walnie, od jego ręki przychodzi uderzenie (złamanie) i za każdym razem coraz mocniej się niszczy aż w końcu się rozwala na kawałweczki ipada na ziemie

 

wiecie o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do drugiego to ja bym zrobil tak:

 

narysowal pare spritów zniszczonego muru (pierwsza faza zniszczenia, druga itp...)

na koncu animacje niszczacego sie muru...

 

zrobil obiekt muru, w ktorym zdeklarowal bym jego sile np:

 

 

W create:

{

MUR = 6

/*---------*/

if MUR = 5

sprite_index = zniszczenie_muru2_spr

if MUR = 4

sprite_index = zniszczenie_muru3_spr

if MUR = 3

sprite_index = zniszczenie_muru4_spr

if MUR = 2

sprite_index = zniszczenie_muru5_spr

if MUR < 1

instance_change(zniszczony_mur_obj,false)

}

 

i przy kolizji z pieścią twojego playera dać :

 

{

MUR -= 1

sound_play(dzwiek) //mozesz dac dla lepszego efektu

}

 

i zrobic obiekt:

 

zniszczony_mur_obj

 

on ma miec sprita z animacja niszczacego sie muru

 

a w nim ma byc Event

 

Animation End

 

i w kodzie :

 

{

instance_destroy()

}

 

chyba powinno dzialac :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stworzyć przy zapisie gry nowy dokument w folderze gry, zaszyfrowany, zktórego player by odczytywał

Tu jest cały rozdział helpa poświęcony plikom. Powinieneś sobie poradzić ;)

albo przy naciśniąciu na object gra się zamyka i otwiera jakaś inna w nowym pliku?

execute_program(prog,arg,wait) Executes program prog with arguments arg. wait indicates whether to wait for finishing.

execute_shell(prog,arg) Executes the program (or file) in the shell.

podchodzi koleś do muru. niezależnie, z której strony walnie, od jego ręki przychodzi uderzenie (złamanie) i za każdym razem coraz mocniej się niszczy aż w końcu się rozwala na kawałweczki ipada na ziemie

ja bym to zrobił tak:

Przygotowujesz sobie sprite'y różnych stadiów zniszczenia muru(spr_mur - niezniszczony mur, spr_mur2, spr_mur3...).

obj_mur - mur

obj_koles - koleś ;)

w Create obj_mur:

health = 50; //ustawiasz jakąś tam wartość wytrzymałości muru

w Colission z obj_koles:

health -= 5;
switch (health)
{
 case 40: sprite_index = spr_mur2; break;
 case 30: sprite_index = spr_mur3; break;
 case 20: sprite_index = spr_mur4; break;
 case 10: sprite_index = spr_mur5; break;
 case 0: sprite_index = spr_mur6; solid = 0; break; //zmiana sprite'a na całkiem rozwalony mur i "odchaczenie" parametru solid - koleś będzie mógł przechodzić po "ruinach" muru
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...