Annachel Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 read! Jak stworzyć przy zapisie gry nowy dokument w folderze gry, zaszyfrowany, zktórego player by odczytywał, albo przy naciśniąciu na object gra się zamyka i otwiera jakaś inna w nowym pliku? :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :( albo jak zrobić coś takiego: podchodzi koleś do muru. niezależnie, z której strony walnie, od jego ręki przychodzi uderzenie (złamanie) i za każdym razem coraz mocniej się niszczy aż w końcu się rozwala na kawałweczki ipada na ziemie wiecie o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Co do drugiego to ja bym zrobil tak: narysowal pare spritów zniszczonego muru (pierwsza faza zniszczenia, druga itp...) na koncu animacje niszczacego sie muru... zrobil obiekt muru, w ktorym zdeklarowal bym jego sile np: W create: { MUR = 6 /*---------*/ if MUR = 5 sprite_index = zniszczenie_muru2_spr if MUR = 4 sprite_index = zniszczenie_muru3_spr if MUR = 3 sprite_index = zniszczenie_muru4_spr if MUR = 2 sprite_index = zniszczenie_muru5_spr if MUR < 1 instance_change(zniszczony_mur_obj,false) } i przy kolizji z pieścią twojego playera dać : { MUR -= 1 sound_play(dzwiek) //mozesz dac dla lepszego efektu } i zrobic obiekt: zniszczony_mur_obj on ma miec sprita z animacja niszczacego sie muru a w nim ma byc Event Animation End i w kodzie : { instance_destroy() } chyba powinno dzialac :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Jak stworzyć przy zapisie gry nowy dokument w folderze gry, zaszyfrowany, zktórego player by odczytywał Tu jest cały rozdział helpa poświęcony plikom. Powinieneś sobie poradzić ;) albo przy naciśniąciu na object gra się zamyka i otwiera jakaś inna w nowym pliku? execute_program(prog,arg,wait) Executes program prog with arguments arg. wait indicates whether to wait for finishing. execute_shell(prog,arg) Executes the program (or file) in the shell. podchodzi koleś do muru. niezależnie, z której strony walnie, od jego ręki przychodzi uderzenie (złamanie) i za każdym razem coraz mocniej się niszczy aż w końcu się rozwala na kawałweczki ipada na ziemie ja bym to zrobił tak: Przygotowujesz sobie sprite'y różnych stadiów zniszczenia muru(spr_mur - niezniszczony mur, spr_mur2, spr_mur3...). obj_mur - mur obj_koles - koleś ;) w Create obj_mur: health = 50; //ustawiasz jakąś tam wartość wytrzymałości muru w Colission z obj_koles: health -= 5; switch (health) { case 40: sprite_index = spr_mur2; break; case 30: sprite_index = spr_mur3; break; case 20: sprite_index = spr_mur4; break; case 10: sprite_index = spr_mur5; break; case 0: sprite_index = spr_mur6; solid = 0; break; //zmiana sprite'a na całkiem rozwalony mur i "odchaczenie" parametru solid - koleś będzie mógł przechodzić po "ruinach" muru } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się