Deusald (Adamentium) Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 A więc mam pytanie jak stworzyć wroga który: 1.Po zbliżeniu bohatera na 200 pikseli będzie szedł do niego? 2.Jeżeli na drodze spodka innego potwora to będą szli razem oddzieleni pewną odległością? 3.Gdy dwa potwory będą dotykać bohatera i ten drugi nie będzie miał dostępu do bohatera będzie szukał jak najkrótszej drogi? 4.kiedy bohater schowa się za ścianą wróg będzie szukał jak najkrótszej drogi do niego? Bardzo proszę o pomoc!!!! ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 1. i 4. GML (STEP wroga) if(distance_to_object(gracz)<=200)move_towards_point(gracz.x,gracz.y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Nie działa :( mógłby może ktoś jeszcze coś napisać? Halo!!! :glare: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 brakuje argumentu speed w move_towards_point() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 aaaa, GML if(distance_to_object(gracz)<=200)move_towards_point(gracz.x,gracz.y,5) //np. 5 zapomniałem, pisałem z pamięci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 tak teraz dobrze ale co do 4 mam zastrzezenia bo głupek(czyt. wróg) nie bedzie szukał drogi tylko po prostu zaklinuje sie w scianie, wiec w tym wypadku lepiej uzyc : mp_potential_step(x,y,stepsize,checkall) - funkcja stara sie omijac obiekty solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się